اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش بیرجند:

3200 بی‌سواد و کم‌سواد در بیرجند وجود دارد/اعطای کارت هدیه به سوادآموزان داوطلب

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش بیرجند گفت: در حال حاضر سه هزار و 215 بی‌سواد و کم‌سواد در سطح شهر بیرجند وجود دارد.

3200 بی‌سواد و کم‌سواد در بیرجند وجود دارد/اعطای کارت هدیه به سوادآموزان داوطلب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی احمدنژاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سواد‌آموزی بیرجند اظهار داشت: مدرسه شوکتیه در بیرجند بعد از دارالفنون دومین مدرسه کشور است که در شهر بیرجند احداث شد که این نشان از وجود اهمیت علم و سواد در این استان است.

احمدنژاد به علت بی‌سوادی در استان اشاره کرد و گفت: وجود خشکسالی‎های متوالی که سبب مهاجرت مردم از روستاها به حاشیه شهرها شده و سختی امرار و معاش سبب شده که والدین نسبت به تحصیل فرزندان بی‌تفاوت باشند و کودکان از تحصیل بازمانند.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند و قائن آمار بی‌سوادی بالا است، گفت: سواد‎آموزانی که خودشان به اداره سواد‌آموزی مراجعه کنند، کارت هدیه به آن‌ها اعطا می‌شود.

احمدنژاد افزود: سواد‌آموزی متعلق به مکان و زمان خاص نیست و افراد سواد‌آموز می‌توانند به مدارس و مجتمع‌های آموزشی، کانون فرهنگی مساجد، حوزه‌های علمیه و مؤسسات خدمات آموزشی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 215 نفر بی‌سواد و کم‌سواد در شهر بیرجند وجود دارد، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 97 نفر بی‌سواد و 512 نفر کم‌سواد هستند که شهر بیرجند به دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه بیشترین آمار بی‌سوادان در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع در سطح استان حدود 10 هزار بی‌سواد وجود دارد.

احمدنژاد بیان کرد: در سطح شهر دسترسی به افراد بی‌سواد و کم‌سواد به علت تغییر مدام محل سکونت به راحتی امکان‌پذیر نیست و این افراد نیز هیچ رغبتی برای سواد‌آموزی ندارند.

وی گفت: نیروهای آموزشیار در استان و تمام آموزشیاران در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند و هیچ نیروی غیررسمی در بین آموزشیاران وجود ندارد.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: سوادآموزان به اداره نهضت سوادآموزی مراجعه و نام خود را در سامانه سوادآموزی ثبت کنند که در این صورت تمام اقلام لوازم‌التحریر در اختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد.

وی سطح استاندارد سواد را حداقل خواندن و نوشتن و چهار عمل اصلی ریاضی دانست.

انتهای پیام/69008/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول