اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم مطرح کرد

شرایط جدید برای پذیرش مربی داوطلب سوادآموزی در قم

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از ثبت نام افراد با تحصیلات اول متوسطه به بالا به عنوان مربی داوطلب سوادآموزی خبر داد.

شرایط جدید برای پذیرش مربی داوطلب سوادآموزی در قم

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قم، دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم را سه دوره فعالیت اداره کل نهضت سوادآموزی دانست و گفت: گذراندن این دوره‌ها به معنی افزایش سواد افراد بی‌سواد است.

وی ضمن اشاره به کتاب اول و دوم سوادآموزی افزود: در این دوره افراد روزی دو ساعت و در مجموع 400 ساعت را به علم‌اندوزی می‌پردازند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم پایان دوره اول سوادآموزی را معادل پایان سال سوم ابتدایی عنوان کرد و اظهار داشت: افراد سوادآموز پس از گذراندن این دوره با شرکت در آزمون و قبول شدن در آن می‌توانند مدرک پایان دوره سوادآموزی را دریافت کنند.

قاسمی‌نیا دوره دوم را دوره انتقال نامید و گفت: این دوره برای آن دسته از کسانی است که دوره اول سوادآموزی را طی کرده و یا به هر دلیلی نتوانستند ادامه تحصیل بدهند؛ در این دوره فرصت برای این افراد مهیا است تا بتوانند به هدف خود برسند.

وی ادامه داد: سوادآموزان در دوره انتقال موظف به گذراندن 600 ساعت هستند و پس از پایان دوره با شرکت در آزمون در صورت قبولی موفق به دریافت مدرکی می‌شوند که معادل پایان دوره ابتدایی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم هدف از دوره تحکیم را جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی عنوان کرد و یادآور شد: در این دوره فرد سوادآموز ملزم به گذراندن 200 ساعت دوره آموزشی است.

قاسمی‌نیا به رایگان بودن کلاس‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: اقلام از لوازم‌التحریر گرفته تا کتاب همگی به صورت رایگان در اختیار سوادآموزان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اولویت برای ثبت نام افراد زیر 50 سال است، خاطرنشان کرد: افراد بالاتر از 50 سال هم می‌توانند از خدمات آموزشی رایگان بهره‌مند شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: افراد علاقمند برای ثبت نام در دوره‌های سوادآموزی و انتقال می‌توانند با مراجعه به واحد سوادآموزی اداره آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان ثبت نام کنند.

قاسمی‌نیا به جذب نیرو برای تدریس در نهضت سوادآموزی اشاره کرد و بیان داشت: افرادی که سطح سوادشان از اول متوسطه به بالا است، می‌توانند به عنوان مربیان داوطلب سوادآموزی به واحدهای سوادآموزی مراجعه و ثبت نام کنند.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول