اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم خبر داد

وجود 48 هزار بی‌سواد در استان قم

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از وجود 48 هزار بی‌سواد در استان بر اساس آمار مرکز ایران خبر داد.

وجود 48 هزار بی‌سواد در استان قم

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، هدف از برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی برای افراد بی‌سواد را جلوگیری از افزایش بی‌سوادی دانست و اظهار داشت: این امر با همت مدیران و مسئولان امر ممکن می‌شود که با تشویق افراد می‌توانیم به ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور امیدوار باشیم.

وی آموزش کودکان 6 تا 9 ساله را واجب‌التعلیم خواند و بیان داشت: در صورتی که دانش‌آموزی در این سن به تحصیل نپردازد، در سن 9 سالگی چاره‌ای جز ثبت نام در کلاس‌های نهضت‌ سواد‌آموزی نخواهد داشت و از این رو تلاش خانواده‌ها باید در راستای تشویق کودکانشان به تحصیل در زمان معین شده باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران 48 هزار بی‌سواد در سطح استان قم حضور دارند که هدف ما از برگزاری کلاس‌ها کاهش این تعداد است.

قاسمی‌نیا توجه به افزایش سواد را مهم برشمرد و افزود: در سال گذشته 13 هزار و 500 نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی شرکت داشته و با سواد شده‌اند.

وی از همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل زندان‌های استان قم، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل بهزیستی استان قم و ستاد اقامه نماز و صدا و سیمای مرکز قم خبر داد و گفت: با هر تشکل غیر دولتی که صلاحیت آموزش افراد بی‌سواد را دارد، قرارداد منعقد می‌کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم حمایت مسئولان و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را مهم عنوان کرد و یادآور شد: اگر دستگاه‌های اجرایی مخاطبان بی‌سواد خود را شناسایی و از آنها برای آموزش دعوت به عمل آورند، قطعا قدم موثری در خصوص ریشه‌کنی بی‌سوادی بر داشته شده است.

انتهای پیام/2258/ط20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول