اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

نگاه درون بخشی در اجرای طرح ریشه کنی بی سوادی سهم مهلک است

فرماندار کهگیلویه نگاه درون بخشی در گسترش سوادآموزی را سم مهلک دانست و گفت: برای تحقق طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی باید در روستاها مدیریت شود.

نگاه درون بخشی در اجرای طرح ریشه کنی بی سوادی سهم مهلک است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری ظهر امروز در جلسه بهبود کیفیت بخشی سوادآموزی که در مجتمع تربیتی شهید باهنر دهدشت برگزار شد با استناد به آیاتی از قرآن مبنی بر اهمیت علم اظهار داشت: تعلیم و تربیت اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار کهگیلویه جایگاه علم و دانش را متعالی و والا خواند و با اشاره به توصیه ائمه اطهار و علمای دین درباره لزوم فراگیری علم افزود: بنا به فرموده مولای متقیان علم را باید فرا گرفت حتی اگر از مشرک باشد.

جعفری توجه به فرهنگ، به اسلام و به دین در نظام اسلامی را نشانه جایگاه ارزنده تعلیم و تربیت دانست و ابراز داشت: نگاه ویژه بنیانگذار کبیر انقلاب به علم آموزی نیز بیانگر این موضوع است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه ادامه داد: بر همین اساس امام خمینی(ره) از همان اوایل انقلاب اقدام به پایه‌گذاری نهادی چون نهضت سوادآموزی کردند.

جعفری تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ریشه‌کنی بی سوادی در پایان برنامه پنجم توسعه را متذکر شد و افزود: همه ما موظفیم در راستای تحقق منویات رهبری گام برداریم.

به گفته جعفری نگاه درون بخشی در اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی سم مهلکی است و لازم است برای محقق شدن طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده شود.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به وجود بیش از 360 روستا در سطح شهرستان و پراکندگی این روستاها ارتباط تنگاتنگ با دهیاران در گسترش سوادآموزی را ضروری دانست و گفت: شوراهای اسلامی در این باره به جدیت وارد عمل شوند.

جعفری هر گامی در جهت ارتقای سطح علم و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی را باقیات صالحات عنوان کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در کاهش درصد بی‌سوادی به صفر شد.

انتهای پیام/82016/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول