اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش اصفهان:

پراکندگی تعداد بی‌سوادان در اصفهان بسیار بالاست

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اصفهان یکی از استان‌های با‌سواد در سطح کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر پراکندگی تعداد بی‌سوادان در سطح استان بسیار بالا است.

پراکندگی تعداد بی‌سوادان در اصفهان بسیار بالاست

محمد براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به دستورالعمل جدید آموزش و پرورش برای آموزش افراد بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال اظهار داشت: براساس این دستور‌العمل در سال تحصیلی جدید آموزش افراد بی‌سواد به صورت فرد به فرد صورت می‌گیرد.

وی به بالا بودن نرخ با‌سوادی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: با توجه به این موضوع و محدود بودن تعداد افراد بی‌سواد در استان امکان جذب این افراد برای تشکیل کلاس‌های سواد‌آموزی در استان وجود ندارد.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان یکی از استان‌های با‌سواد در سطح کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر پراکندگی تعداد بی‌سوادان در سطح استان بسیار بالا است، تصریح کرد: براساس دستورالعمل آموزش و پرورش کلاس‌های سواد‌آموزی باید حداقل با حضور شش فرد بی‌سواد تشکیل شود.

این مسئول با بیان اینکه اما در بسیاری از مناطق استان امکان جذب شش نفر بی‌سواد برای برگزاری کلاس‌های سواد‌آموزی وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به این موضوع اجرای طرح سواد‌آموزی فرد به فرد در دستور کار سواد‌آموزی کشور و استان قرار دارد.

براتی با اشاره به اینکه براساس این طرح یک فرد بی‌سواد توسط یکی از افراد با‌سواد خانواده خود آموزش داده می‌شود، تاکید کرد: پس از قبولی فرد بی‌سواد در آزمون با‌سوادی آموزش و پرورش حق‌الزحمه تعیین شده برای آموزش این افراد را پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین مؤسسات غیر‌دولتی و مردم نهاد، خیریه‌ها، مدارس آموزش از راه دور و سایر مراکز آموزشی می‌توانند قراردادی را به منظور آموزش افراد بی‌سواد با آموزش و پرورش منعقد کنند، افزود: پس از انعقاد این قرارداد اسمای افراد بی‌سواد موجود در مناطق مختلف استان در اختیار این مؤسسات قرار می‌گیرد.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: این مؤسسات باید نسبت به برگزاری کلاس و یا آموزش فرد به فرد افراد بی‌سواد اقدام کنند و آموزش و پرورش نیز پس از قبولی افراد بی‌سواد در آزمون با‌سوادی حق‌الزحمه این مؤسسات را باید پرداخت کند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول