اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین مدیرکل نهضت سواد آموزی فارس پیش از ادغام این سازمان در آموزش و پرورش:

آمارگیری سال 85 بی‌سوادی واقعی نبود

آخرین مدیرکل نهضت سواد آموزی فارس پیش از ادغام این سازمان در آموزش و پرورش گفت: آمارگیری سال 1385 مبنای واقعی نبود زیرا که بسیاری از باسوادان با اجرایی شدن طرح یارانه‌ها خود را بی‌سواد معرفی کردند.

آمارگیری سال 85 بی‌سوادی واقعی نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، قدرت‌الله بخشی در گردهمایی مدیران پیشین نهضت سوادآموزی در فارس اظهار داشت: آمارگیری سال 1385 مبنای واقعی نبود زیرا که بسیاری از باسوادان با اجرایی شدن طرح یارانه‌ها خود را بی‌سواد معرفی کردند و مشخصات آنان در مرکز آمار ایران به عنوان بی‌سواد ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه سند راهبردی سوادآموزی در فارس تا پایان سال 1392، باید آمار باسوادی در استان به بالای 97 درصد می‌رسید که محقق نشد.

محول شدن وظایف آموزشیاران به مدیران آسیب‌زا بود

به گفته وی، آموزشیاران سوادآموزی مجریان اصلی سوادآموزی بوده و با رفتن آنان و محول شدن کار به مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی، این امر دچار اختلال شد چراکه مدیران مدارس خود را ملزم به ادامه همکاری با برنامه‌های سوادآموزی نمی‌دانند.

استخدام آموزشیاران آرزویی دیرینه بود

معاون پیشین سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در سال‌های 90 و 91 نیز در همین برنامه بر نقش نظارتی مسئولان سوادآموزی تاکید و اضافه کرد: نقش مسئولان سوادآموزی باید نظارتی باشد نه اجرایی، چرا که این افراد کارفرمایان حوزه سوادآموزی هستند.

اسفندیار شریف‌زاده دغدغه اصلی خود را در استخدام آموزشیاران سوادآموزی برشمرد و تصریح کرد: در آخرین روزهای خدمت در سوادآموزی آموزشیاران را به استخدام آموزش و پرورش در آوردیم و این آرزوی دیرینه محقق شد.

سیدعبدالمجید موسوی یکی دیگر از مدیران پیشین نهضت سوادآموزی در فارس نیز با اشاره به برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در برخی شهرستان‌های این استان، اظهار داشت: با وجود آمارهای غلط، امروزه باز آمار بی‌سوادی در شهرستان‌های فارس رو به افزایش است.

به گزارش فارس، در این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش فارس از زحمات تمام مدیران پیشین نهضت سوادآموزی در این استان تجلیل به عمل آورد و آنان را به همکاری بیشتر و ارائه راهکارهای اجرایی برای جذب سوادآموزان توصیه کرد.

انتهای پیام/2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول