اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد منوجان خبر داد

همکاری کانون‌ مساجد برای ریشه‌کنی بیسوادی در منوجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منوجان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری نهضت سوادآموزی برای ریشه‌کنی بیسوادی در این شهرستان برنامه‌ریزی و همکاری می‌کنند.

همکاری کانون‌ مساجد برای ریشه‌کنی بیسوادی در منوجان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسن کوه‌پیما ظهر امروز در جلسه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نهضت سوادآموزی این شهرستان اظهار داشت: هدف اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی غرب است.

وی افزود: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منوجان در گذشته 34 کانون بوده که اکنون به 45 کانون رسیده و روزبه‌روز بر تعداد کانون‌ها و مؤسسات قرآنی افزوده می‌شود.

کوه‌پیما بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری نهضت سوادآموزی می‌توانند برای رفع بیسوادی برنامه‌ریزی و همکاری داشته باشند و کانون‌ها با ظرفیتی که دارند، می‌توانند در خدمت نهضت سوادآموزی باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به مسئله آموزش و پژوهش توجه به این امر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیاز است.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان نیز گفت: نهضت سوادآموزی می‌تواند از ظرفیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای با سواد کردن افراد استفاده کند.

علی خوبی‌زاده عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در روستاها و یا شهرها فعال هستند، افراد بیسواد را شناسایی و آموزش دهند.

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد هسته‌های پژوهشی تشکیل و راهکار طرح پژوهشی را به دبیرخانه کانون‌های مساجد ارائه کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان منوجان اظهار داشت: پیشبرد اهدافی که در راستای سوادآموزی وجود دارد باید اجرایی شود، زیرا نهضت سوادآموزی جزو نهادی مقدس است که در راستای پیروزی انقلاب با تدبیر امام (ره) در کنار سایر نهادها شکل گرفت.

علی بیت‌اللهی بیان کرد: آمار بی‌سوادی بین 3 تا 5 هزار در شهرستان منوجان وجود دارد و امیدواریم بر اساس توافق‌نامه بین کانون‌های مساجد و نهضت سوادآموزی بتوانیم از این ظرفیت‌های به وجود آمده، استفاده و افراد بیسواد را شناسایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام که باید کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام دهند این است که در هر محله افراد بیسواد را شناسایی کرده و آموزش دهند و بهترین مکان برای این امر مساجد است.

انتهای پیام/80006/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول