اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

به منظور استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد صورت می‌گیرد

سواد‌آموزی توسط 1500 کانون فرهنگی مساجد اصفهان

معاون نهضت سواد‌آموزی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فعالیت‌های سواد‌آموزی به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در کانون‌های مساجد توسط یک‌هزار و 500 کانون فرهنگی مساجد در استان رصد و پیگیری می‌شود.

سواد‌آموزی توسط 1500 کانون فرهنگی مساجد اصفهان

محمد براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت سواد در استان اظهار کرد: براساس سرشماری صورت گرفته در سال 1390 اصفهان به عنوان سومین استان با‌سواد موجود در سطح کشور تلقی می‌شود.

وی به میزان افراد با‌سواد در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: براساس سرشماری صورت گرفته در سال 1390، 95،46 دهم درصد از جمعیت موجود در سطح استان با‌سواد هستند.

معاون نهضت سواد‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه براساس این سرشماری تنها 4،5 درصد از جمعیت استان در سنین 10 تا 40 سال بی‌سواد هستند، تصریح کرد: نهضت سواد‌آموزی با اجرای برنامه‌های مختلف درصدد ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در استان است.

وی به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در استان در راستای ارتقای سطح سواد افراد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سازمان نهضت سواد‌آموزی تفاهم‌نامه‌ای را با کانون فرهنگی مساجد استان در راستای استفاده از ظرفیت‌های کانون مساجد به منظور افزایش سطح سواد افراد منعقد کرده است.

براتی تاکید کرد: به دنبال انعقاد این تفاهم‌نامه فعالیت‌های سواد‌آموزی به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در کانون‌های مساجد توسط یک‌هزار و 500 کانون فرهنگی مساجد در استان رصد و پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بنا به فرموده امام خمینی(ره) مسجد سنگر است، اضافه کرد: نهضت سواد‌‌آموزی استان نیز از این سنگر به منظور ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در استان استفاده می‌کند.

معاون نهضت سواد‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای به صورت رسمی میان نهضت سواد‌آموزی و کانون فرهنگی مساجد استان منعقد نشده بود، اما در حال حاضر با انعقاد این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های موجود در کانون‌های فرهنگی مساجد به منظور افزایش سطح سواد افراد با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

انتهای پیام/63004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول