اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش دهدشت مطرح کرد

معضل پالایش اسمی بی‌سوادان در دهدشت

مدیر آموزش و پرورش دهدشت پالایش بی‌سوادان را مشکل اساسی خواند و بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در شناسایی افراد بی‌سواد و معرفی به اداره سوادآموزی تأکید کرد.

معضل پالایش اسمی بی‌سوادان در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، فریدون فاطمی‌زاده ظهر امروز در جلسه بهبود و کیفیت بخشی سوادآموزی با اشاره به خدمات 30 ساله اداره نهضت سوادآموزی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی اظهار داشت: با گذشت سه دهه از گسترش سوادآموزی هم‌چنان افراد بی‌سوادی در جامعه وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت فعالیت نهضت سوادآموزی را در دو زمینه دانست و افزود: در وهله اول تلاش این است از بی‌سواد شدن افراد جلوگیری شود.

فاطمی زاده باسواد کردن بی‌سوادانی که از گذشته وجود داشته‌اند را قدم بعدی فعالیت نهضت سوادآموزی خواند و تصریح کرد: سقف پوششی افراد تحت پوشش نهضت سوادآموزی سنین 10 تا 49 سال است.

وی تغییرات صورت گرفته در ساختار آموزشی را متذکر شد و گفت: در دو سال گذشته با تصویب مراجع بالادست اداره سوادآموزی در آموزش و پرورش ادغام شده است.

به گفته فاطمی‌زاده اداره سوادآموزی کهگیلویه در دو سال گذشته عملکرد خوبی داشته و مناطق تابعه تحت سرپرستی شهرستان امسال تفکیک شده است.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت شناسایی افراد بی‌سواد را کار سخت و طاقت‌فرسایی خواند و با بیان اینکه طرح آموزش بی‌سوادان در چند بخش در حال اجراست ابراز داشت: یک بخش از کار از طریق مجتمع‌های آموزشی روستایی و بخش دیگری توسط مدارس در سطح شهر انجام می‌شود.

فاطمی‌زاده واگذاری طرح سوادآموزی به تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های غیر دولتی را شکل دیگری از آموزش دانست و گفت: به رغم اینکه این کار زمینه اشتغال تعدادی از آموزشیاران را فراهم می‌کند ولی استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد.

وی دوره‌های سوادآموزی بی‌سوادان را به صورت دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال برشمرد و خاطرنشان کرد: به ازای قبول شدن هر نفر در دوره سوادآموزی مبلغ 400 هزار تومان پرداخت می‌شود.

این مسئول میزان حق‌الزحمه پرداختی در دوره تحکیم را چهارصد و 50 هزار تومان عنوان کرد.

فاطمی‌زاده شناسایی فرد به فرد بی‌سوادان را مشکل اساسی دانست و با تأکید بر لزوم همکاری نهادها و ادارات در پالایش بی‌سوادان افزود: اداره بهزیستی و کمیته امداد افراد تحت پوشش خود را برای سوادآموزی معرفی کنند. 

انتهای پیام/82016/ج30/پ3003

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول