اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از رزمندگان دیار خطشکنان دلاور گزارش می‌دهد

عکس‌های کمتر دیده شده از فرمانده سپاه استان زنجان

یکی از رزمندگان و فرماندهان استان زنجان در دوران دفاع مقدس، جهانبخش کرمی است که در هیچ سایت و وبلاگی نمی‌توانید از مطلبی در مورد جنگ و جهاد وی پیدا کنید.

عکس‌های کمتر دیده شده از فرمانده سپاه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استان زنجان به دیار غواصان دریادل و خط‌شکنان دلاور مشهور است.

در طول جنگ رزمندگان زنجانی در عملیات‌های مختلفی شرکت داشته و در بسیاری از آنها به عنوان خط‌شکن پیشاپیش رزمندگان وارد عرصه نبرد با دشمن بعثی می‌شدند.

استان زنجان در طول 8 سال دفاع مقدس بیش از 3 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و چند هزار نفر نیز در این دوران به درجه جانبازی نایل شدند.

اما در این دوران استان زنجان به لحاظ کمک‌های مردمی با توجه به جمعیتش از استان‌های نخست کشور بود.

رزمندگان زنجانی به دلاورمردی و شجاعت مشهور بودند و در دوران دفاع به گواهی بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس رزمندگان همیشه از آنها به عنوان خط‌شکن استفاده می‌کردند.

به گواهی اسناد دوران دفاع مقدس رزمندگان زنجانی در 19 عملیات آبی، خاکی و کوهستانی و 27 عملیات پدافندی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

در دوران دفاع مقدس بیش از 58 گردان از رزمندگان استان زنجان در قالب لشگرهای مختلف و در عملیات‌ها آب و خاکی حضور داشتند.

به دلیل نقش تأثیرگذار رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس، مقام معظم رهبری شهر زنجان را به عنوان شهر غواصان دریادل نامگذاری کرده است.

از جمله سرداران و غواصان شهید استان می‌توان به قامت بیات، شهید محمد ناصر اشتری، میرزا علی رستم‌خانی، طـاهر اجـاقلو، حسن باقری، میکائیل کریمی، حمید احدی، علیرضا مولایی، ناصر اجاقلو، کمال قشمی، عبدالله بسطامیان، مهدی پیر محمدی، شهید رضا چمنی، ابوالفضل خدامرادی،سعید حسنی تنها، محمود سهرابی، ابراهیم اصغری، یوسف قربانی و .... اشاره کرد.

اما یکی از سرداران استان زنجان که در بسیاری از عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشته و جانفشانی کرده است جهانبخش کرمی است که در حال حاضر فرمانده سپاه استان است.

در هر وبلاگ و سایتی که بگردی در مورد سردار کرمی چیزی نمی‌توان یافت چراکه وی نیز مانند بسیاری از سرداران و رزمندگان دوران دفاع مقدس بی‌ادعاست. آلبوم زیر گوشه‌ای از حضور پررنگ وی در جبهه‌های حق علیه باطل است.

انتهای پیام/2308/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول