اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

حماسه‌سازی رزمندگان در دفاع مقدس هنری الهی بود

امام جمعه شهرستان تویسرکان حماسه‌سازی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را هنر الهی خواند و گفت: ما امروز در جامعه به هنر الهی بودن و معامله با خداوند نیاز داریم.

حماسه‌سازی رزمندگان در دفاع مقدس هنری الهی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیش از ظهر امروز حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعران پیشکسوت و جوان تویسرکان و کنگاور به منظور بزرگداشت دفاع مقدس محفل شعر خوانی از رشادت‌ و حماسه‌های هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در سالن کتابخانه میررضی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان تویسرکان در جمع هنرمندان شاعر با بیان اینکه شهدا به معنای واقعی هنرمند بودند، اظهار کرد: شهدا با هنرنمایی الهی، هستی خود را جانان به خداوند فروختند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با تأکید بر اینکه هنر است که می‌تواند هنر را حکایت کند، بیان کرد: هنرمندان توانمند ما در عرصه‌های مختلف امروز با هنرنمایی خود تلاش کنند دفاع مقدس را خوب روایت و به جامعه انتقال دهند.

وی همت هنرمندان در زنده نگه داشتن دفاع مقدس را بسیار ارزشمند دانست و ابراز کرد: به تصویر کشیدن شهید و شهادت که هنر مردان خداست، کمتر از شهید شدن در راه خدا نیست.

امام جمعه تویسرکان حماسه‌سازی رزمندگان  هشت سال دفاع مقدس را هنر الهی خواند و تاکید کرد: ما امروز به هنر الهی بودن و معامله با خداوند خیلی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اگر انسان هنر الهی نداشته باشد در رکاب شیطان قرار می‌گیرد و این خسران مبین است، بیان کرد: هنرمندانی که در عرصه دفاع مقدس و فضیلت هنرنمایی می‌کنند بدانند که آن‌ها مورد توفیق و عنایت الهی قرار دارند.

حجت الاسلام موحدی خاطرنشان کرد: عرصه دفاع مقدس حکایت‌های خاص و بی‌بدیل دارد که هنرمندان با غواصی در این دریای بیکران فضیلت، می‌توانند درهای گران‌سنگی بیابند و برای جامعه تبیین کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مختص به جنگ‌ سخت‌افزاری نیست بلکه عرصه جنگ نرم هم دفاع مقدسی دیگر است، تاکید کرد: هنر هنرمند حوزه ارزش‌ها مؤید به عنایت الهی است که همراهی آن با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) کار را جاودان خواهد کرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان، نیز دفاع مقدس را هشت سال عزت، سربلندی و پیروزی خواند و گفت: امروز ایران اسلامی به خاطر گذشت و ایثار شهدا و رهبری آگاهانه امام خمینی(ره) با اقتدار تمام در دنیا سرافراز است.

مهدی حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه هنوز جنگ تمام نشده است، گفت: استکبار به سبب شکست در جنگ، ترفندی فرهنگی را برای ما در برنامه‌ای خاموش تدارک دیده است.

وی تصریح کرد:  همه ما باید با الهام از سیره رزمندگان دفاع مقدس در سبکی نرم و هنرمندانه طوری برنامه‌سازی کنیم، که دشمن در رسیدن به اهدافش ناکام بماند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان نقش هنر و هنرمند را در جنگ نرم برجسته‌تر از همه اقشار دانست و تصریح کرد: هنری که به واسطه هنروری هنرمندان، خوب ارائه شود اثرش بیش از هر کار دیگر است.

وی شعر دفاع مقدس را از ناب‌ترین هنرمندی شاعران در ترویج فرهنگ شهید و شهادت دانست و گفت: هنرمندان در همه حوزه‌های هنری اهتمام خود را بر تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های هشت سال مردانگی و ایثارگری ملت ایران در برابر دنیای کفر و استبداد بگذارد.

در ادامه مراسم شاعران پیشکسوت و جوان تویسرکان و کنگاور سروده‌هایی را با مضمون دفاع مقدس در سالن کتابخانه میررضی سرودند.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول