اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تشییع پیکر 2 شهید دفاع مقدس در بم

مراسم تشییع و تدفین دو شهید والامقام دفاع مقدس با حضور پرشور مردم و مسئولان شهرستان بم برگزار شد.

تشییع پیکر 2 شهید دفاع مقدس در بم

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، چند روزی است که با اعلام خبر ورود شهدای دوران دفاع مقدس به شهرستان بم این دیار ولایی حال و هوایی خاص به خود گرفته است.

گویی مردم مؤمن، صبور و شهید‌پرور بم دلشان برای شهدا تنگ شده که در همه محافل صحبت از ورود شهداست.

اما امروز مردم به آرزویشان رسیدند و پیکرهای پاک و مقدس شهیدان والامقام بهرام بارانی و احمد موسی‌زاده را در آغوش کشیدند و درددل‌های خود را با آنان بیان کردند.

در گوشه گوشه این مراسم با‌شکوه صداهای متفاوتی به گوش می‌رسید جمعی می‌گفتند، «این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست»، بعضی‌ها هم شعارشان این بود، «برای دفن شهدا مهدی بیا مهدی بیا».

اما صدای گریه و ناله‌ای که مرا به خود جذب کرد، فریادهای مادر شهید بود که با بی‌قراری می‌گفت: «پسر خوبم خوش آمدی، عزیز دلم کجا بودی، پسر مهربانم چشمهایم کور شد از بس به درب خانه نگاه کردم اما نیامدی».

خواهر شهید مات و مبهوت مانده بود که مادر پیر خود را آرام سازد یا اینکه فریادها و ناله‌هایی که چند سال مخفیانه داشته امروز در مقابل همگان سر دهد، خواهری که بیش از 25 سال برادرش را ندیده است.

ناگهان مداح مراسم اینگونه توجه‌ همه را به خود جلب کرد: «مادران و خواهران حاضر برای شهید عباس‌زاده گریه کنند، چرا که او مادر ندارد».

تشکیل دسته سینه‌زنی نیز جذابیت و نشاط خاصی به مراسم تشییع پیکر شهدا داده بود، بر سر و سینه می‌زدند و فریاد می‌زدند « حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست».

امروز بم حال و هوای جبهه‌ها داشت، نصب پارچه و پلاکارد، تزئین کوچه منزل شهیدان با شکل خاص و پخش آهنگ‌ها و نوحه‌های دوران دفاع مقدس رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را یاد خاطرات گذشته انداخت و به جوان‌ترها نشان داد که جانفشانی برای میهن ارزشی بس والا دارد.

به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر شهیدان والامقام بهرام بارانی و احمد عباس‌زاده از محل مهدیه شهدای بم آغاز و تا بهشت زهرا (س) ادامه داشت و مردم شریف بم در مسیر یاد شده به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند و سپس با حضور در گلزار شهدا بر پیکرهای مقدس شهیدان نماز اقامه کردند. ‌حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شناخت راه شهیدان و پیمودن این راه مقدس امری بس عظیم و با‌ارزش است که باید به طور جدی مد‌نظر همه قرار گیرد.

وی افزود: ما باید تا پای جان در راه اسلام، نظام و شهدای خود بایستیم و برای اعتلای ارزش‌های دین و نظام مقدس تلاش کنیم.

دانشی با تاکید بر توجه به نماز و واجبات گفت: شهیدان ما در پیروی از امام حسین (ع) جان خود را در راه احیای دین فدا کردند و ما نیز موظفیم راهشان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه سرخی خون شهیدان سیاهی رنگ حجاب خواهران را می‌طلبد، ابراز داشت: تربیت دختران با‌حجاب و شایسته امری لازم است، زیرا دشمن امروز به حجاب، عفاف و پاکدامنی دختران ما چنگ زده است.

امام جمعه بم گفت: دشمن بداند که ما در برابر همه اقدامات آنها هوشیار و بیدار هستیم و به هیچ‌کس اجازه هیچگونه تجاوز و ظلمی را نمی‌دهیم.

...................................

گزارش از مهدی باقری‌پور

...................................

انتهای پیام/2446/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول