اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ سرلشکر قاسم سلیمانی در کرمان:

صدور انقلاب ما، صدور فرهنگ و تفکر بود / جای ساخت یک سریال فاخر با موضوع دفاع مقدس خالی است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: صدور انقلاب اسلامی فیزیکی نبود بلکه صدور فرهنگ و فکر بود.

صدور انقلاب ما، صدور فرهنگ و تفکر بود / جای ساخت یک سریال فاخر با موضوع دفاع مقدس خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در آیین کنگره شهدای استان کرمان، یادواره شهدای ادوات لشکر 41 ثارالله با بیان اینکه ادوات در نوک پیکان جبهه بود، بیان کرد: اینکه 380 شهید ادوات لشکر 41 ثارالله در جبهه به شهادت رسیده‌اند و اگر سه برابر این آمار را تعداد مجروحان در نظر بگیریم، حدود یک‌هزار و 500 نفر در ادوات لشکر شهید و مجروح داشته‌ایم، این به معنای آن است که از هر چهار نفر که وارد ادوات شده‌اند یا مجروح شده‌اند و یا به شهادت رسیده‌اند که نشان از تاثیر تقدم ادوات در جنگ است.

* امروز فرهنگ دفاع مقدس وارد زندگی مردم شده است

سلیمانی ابراز داشت: امروز فرهنگ دفاع مقدس در زندگی مردم ما وارد شده و یار پیوسته‌ای است که در جان‌ها ماندگار شده است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم هنر فرزندان این ملت در دوران دفاع مقدس را به خوبی لمس کنیم و بفهمیم، باید ببینیم این جنگ در چه شرایطی به ما تحمیل شده و دشمن در چه شرایطی بود و با چه آمادگی و اطمینانی جنگ را علیه ما آغاز کرد و هدف‌گذاری‌ها را انجام داد.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: اگر شرایط زمان جنگ را مشخص کنیم تا حد زیادی می‌توان به این هنر، ارزش و دستاورد بزرگ توجه کنیم.

* تحمیل جنگ به ایران در بدترین شرایط ممکن صورت گرفت

سلیمانی عنوان کرد: جنگ در ضعیف‌ترین موقعیت نظام و انقلاب اسلامی رقم خورد، مسئولان نظام مشغول سازماندهی وضع کشور بودند و کشور هنوز ثبات خود را در ابعاد سیاسی پیدا نکرده بود و گروه‌های مختلفی علیه نظام اقدام می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه ما در زمان آغاز حمله صدام به کشورمان در اوج به هم ریختگی و نابسامانی دوره نخست انقلاب اسلامی بودیم، گفت: انتخاب زمان نامناسب جنگ علیه ایران جزو ناجوانمردانه‌ترین اقدامات صدام، حامیان وی و طراحان جنگ بود، زیرا زمان و موقعیت زمانی تاثیر سنگین و اساسی بر پیروزی و شکست یک طرف جنگ دارد.

این فرمانده ارشد نظامی اذعان داشت: باور کردنی نبود که یک کشور عربی ـ اسلامی بدون حادثه و با بهانه واهی به یک انقلاب نوپای تازه تاسیس و در حال شکل‌گیری حمله کند.

سلیمانی با اشاره به آمادگی کنونی سپاه گفت: در ابتدای جنگ، سپاه استان کرمان در 100 و چند نفر تعریف می‌شد و به عنوان یک سازمان تازه تاسیس بود و اقدامات امنیتی انجام می‌داد و آمادگی، ساختار و ابزار لازم برای جنگ را نداشت.

وی با بیان اینکه صدام از سال 58 طراحی حمله به ما را در ذهن خود داشت و این امر در تاریخ عراق ثبت است، افزود: پر فروش‌ترین نفت عراق در سال 58 و 59 بوده و تنها دوره‌ای بود که عراق توانست روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نفت را بفروشد.

* پولی که استکبار و کشورهای عربی به صدام می‌دادند 2.5 برابر کل بودجه جنگ ایران بود

این یادگار دوران دفاع مقدس بیان داشت: صدام توانست با استفاده از فروش نفت و ذخیره ارزی پول مناسبی را برای جنگ فراهم کند و طی بیش از یک سال همه تجهیزات ضروری و مورد نیاز خود را تامین کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران طرف‌های غربی و بخش مهمی از کشورهای عربی را به عنوان صندوق مالی جنگ علیه ایران خواند و افزود: پولی که سعودی، کویت و امارات در جنگ به صدام کمک کردند و بلاعوض بود، 2.5 برابر کل بودجه‌ای بود که ما در کشور هزینه جنگ کردیم.

وی اذعان داشت: اینکه بر سر ما مانند باران، گلوله می‌بارید، این برازندگی از آن دارندگی بود که دیگر کشورها برای عراق فراهم کرده بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ابراز داشت: ناآمادگی، درگیری و به ریختگی انقلاب اسلامی از یک طرف و 1.5 سال تلاش دشمنان برای تجهیز، کمک و همدلی از سوی دیگر دو دلیلی بود که دشمن به سرعت تا نزدیکی شهرهای ما پیش آمد و ما را غافلگیر کرد.

سلیمانی جنگ تحمیلی علیه کشورمان را نبردی نابرابر و ناجوانمردانه برشمرد و افزود: در سلاح‌های دشمن حداقل تجهیزات چهار کشور مهم دنیا وجود داشت.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همچنین خطوط قرمزی که مورد توجه دشمنان بود به هم زده شده و تجهیزات وسیع و مدرن روس‌ها، فرانسوی‌ها، آلمان‌ها و آمریکایی‌ها را در جنگ مشاهده می‌کردیم.

* فیلمسازان کشور یک فیلم جامع و فاخر برای دفاع مقدس بسازند

سلیمانی دفاع مقدس را از ابتدا تا انتها پر از درس‌های دینی و یکی از بهترین مظاهر دین‌شناسی عملی، دانست و گفت: فیلمسازان کشور علاوه بر کار ارزشمندی که در برداشت‌ها از جلوه‌های ویژه دفاع مقدس دارند، یک فیلم جامع مانند فیلم امام علی (ع) از دفاع مقدس بسازند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: مردم دنیا باید یک برداشت یکجا از حقیقت دفاع مقدس داشته باشند ولو اینکه در قالب یک سریال 40، 60 و یا 100 قسمتی باشد، توجه به دفاع مقدس برای تاریخ این ملت جزو مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

این فرمانده نظامی با تقسیم دستاوردهای دوران دفاع مقدس به دو بخش درونی و بیرونی اظهار داشت: اهداف دشمن در دو بخش حداقلی و حداکثری بود و هدف حداکثری و غایی دشمن، ساقط کردن نظام بود که این هدف او در ابتدای ورودش و در ماه‌های اول جنگ شکست خورد و فشل شد.

سلیمانی افزود: هدف دوم و حداقلی دشمنان هم تجزیه بخشی از کشور ما بود که یک بخش مهم حدود 20 هزار کیلومتر را در اشغال درآورده بودند و بخش مهم و استراتژیک خوزستان را به اشغال درآورند، اما از سال 59 تا 61 همه سرزمین‌های اشغالی از دست دشمن خارج شد و دشمن در درون سرزمین ما شکست خورد.

وی با اشاره به عملیات‌های آزادسازی سرزمین‌های اشغالی کشور در دوران دفاع مقدس گفت: این عملیات‌ها برق‌آسا بود و مجال تفکر را از دشمن گرفت و به صورت مصمم و باقدرت صورت گرفت که یکی پس از دیگری دشمن را نابود کرد و به هم ریخت.

سلیمانی اذعان داشت: پیروزی دیگر ما در دوران دفاع مقدس تعقیب و تنبیه دشمن در خاک دشمن بود و در بعد بیرونی کاملا پیروز شدیم و پیروزی بیرونی ما در دوران دفاع مقدس بسیار بزرگ‌تر از پیروزی درونی بود.

* مهم‌ترین مؤلفه‌ دوران دفاع مقدس دگرگونی‌های عمیق فرهنگی در جامعه ما بود 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: مهم‌ترین مؤلفه‌ای که در دوران دفاع مقدس ما به وجود آمد و جزو پیروزی‌های جنگ به شمار می‌رود، کمک به دگرگونی‌های عمیق فرهنگی در جامعه ما بود که مدرسه متحرک دینی و حقیقی بود که تجلی عملی داشت.

سلیمانی خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس مدرسه‌ای است که همه ملت ایران در آن وارد شدند و چهره مردم، افتخارآفرین و قابل تجلیل است و ملت ایران در دوران دفاع مقدس چنان ارزش‌هایی را به جا گذاشته که تا قرن‌ها این تاثیر باقی می‌ماند.

وی ابراز داشت: در تک تک روستاها که هر جا 10 خانه است، یک قبر شهید وجود دارد و برخی اوقات تعداد شهدا از تعداد خانه‌های آن روستا بیشتر است.

سلیمانی بیان داشت: امام خمینی (ره) معلم مدرسه دفاع مقدس بود و آن چیزی که در این مدرسه تزریق شد، این بود که شخصیت امام راحل ذره ذره در همه سطوح جنگ رسوخ یافت.

وی تصریح کرد: آنچه از جنگ به جامعه ما وارد شد، ناب بود و ذره‌ای در آن ناپاکی وجود نداشت و تجلی حقیقی اسلام ناب در دوران دفاع مقدس بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس در پاسخ به صحبت‌های اوباما نیز بیان داشت: اینکه اوباما می‌گوید ما به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران نیستیم به این علت است که نمی‌توانند براندازی کنند.

سلیمانی بیان کرد: تمام تلاش آمریکا تا به امروز برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: ضلع مهم تلاش شما تا به امروز برای مقابله با جمهوری اسلامی بوده است.

سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: اینکه می‌گویید به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی نیستیم، این سخن اظهار لطف نیست بلکه اعلام ناتوانی است، شما نتوانسته و نمی‌توانید در پی براندازی نظام جمهوری برآیید.

سلیمانی افزود: آمریکا در 35 سال گذشته ناجوانمردانه‌ترین و بدترین اقدامات را علیه نظام جمهوری اسلامی انجام داده است که این سابقه در ذهن ملت باقی می‌ماند.

وی ابراز داشت: شما حتی برای خرید دارو توسط ملت ایران محدودیت قائل می‌شوید.

این یادگار دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد:‌ اینکه می‌گویید در فکر براندازی نظام نیستید وقتی قابل قبول است که آثار این حرف اوباما از سیاست آمریکا محو شود.

سلیمانی گفت: ملت ایران در مدرسه دفاع مقدس، عزت، ملیت، فرهنگ و تمامیت ارضی خود را به اثبات رساند و هر تجاوزی را در ابتدای امر دفن کرد و پیروزی دیگر در دفاع مقدس، صدور انقلاب بود که از دفاع مقدس آغاز شد.

* صدور انقلاب ما در واقع صدور فرهنگ و تفکر بود

وی افزود: صدور انقلاب اسلامی فیزیکی نبود و صدوری که دنیا بر آن اصرار می‌کند نیست و صدوری که دنیا به عنوان اتهام به ما وارد می‌کند هم نبود، بلکه صدور فرهنگ و فکر بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس ابراز داشت: چطور ایستادگی حزب‌الله توانست در فلسطین این آثار را بر جا بگذارد، زیرا حزب‌الله در فلسطین و غزه نبود و این فکر که «می‌شود و می‌توان» موجب شد که مقاومت، غزه را بگیرد و در جنگ‌های هشت روزه و 12 روزه پیروز شود.

وی تحول در مدیریت را یکی از ابعاد دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: تحول در این بخش، پیش زمینه پیروزی در هر بخش است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به یادواره شهدای ادوات عنوان کرد: زمانی که از ادوات حرف می‌زنیم باید یک یا دو جوان بالای دکل‌های عریان را ببینیم در حالی که باران تیرهای تانک می‌بارید و قطرات خونی که بر بالای دکل می‌ریخت.

سلیمانی اذعان داشت: اینکه استکبار از اندیشه امام خمینی می‌ترسید، چیزی نبود که امام راحل با اقتدارهای حکومتی یا تجهیزات به دست آورده باشد، زیرا بر اساس آیه صریح قرآن «هر کس از خدا ترسید، خدا همه چیز را از او می‌ترساند و هر کس از خدا نترسید، خدا او را از همه چیز می‌ترساند».

وی عنوان کرد: اینکه قلدرهای دنیا از سایه‌های خودشان می‌ترسند و آن چه سبب شد، جنگ ما به این عظمت برسد این بود که خدا در ذهن رزمندگان ما بزرگ بود و همه چیز دیگر در ذهن آنها کوچک و ناچیز بود و رمز همه پیروزی‌های مبارزان عالم و شهدای خودمان همین اصل است.

انتهای پیام/80019/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول