اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

مبنای هویت نسل آینده ایران باید از دفاع مقدس سرچشمه بگیرد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: مبنای هویت نسل آینده ایران باید از دوران دفاع مقدس سرچشمه بگیرد.

مبنای هویت نسل آینده ایران باید از دفاع مقدس سرچشمه بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) در اداره‌کل بیمه سلامت استان در سنندج با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین دوران طلایی مردم ایران است، اظهار کرد: منشاء و منبع تمامی ظرفیت‌های بدست آمده ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی ریشه در دفاع مقدس دارد.

وی عنوان کرد: مبنا و منشاء هویت ملت ایران و نسل آینده کشور باید از دوران دفاع مقدس سرچشمه بگیرد چرا که اساس دفاع مقدس ما برخلاف سایر جنگ‌های کشورهای دیگر اعتقادی و قرآنی بوده است.

وی به ویژگی‌های منحصر به ‌فرد جنگ تحمیلی در ایران اشاره کرد و بیان داشت: جنگ تحمیلی ایران در حداقل 200 سال گذشته طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ بوده که دو برابر جنگ جهانی دوم و یک و نیم برابر جنگ جهانی اول به طول انجامید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: دفاع مقدس 2 هزار و 877 روز طول کشید که 1000 روز در حال نبرد آفندی با استکبار جهانی بود.

حسینی خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از پروتکل‌های نظامی مجامع بین‌المللی از جمله عدم استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ کشور ما رعایت نشد و متاسفانه بارها مناطق مرزی ایران مورد بمباران شیمایی دشمن قرار گرفت.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد جنگ تحمیلی را جدانشدن یک وجب از خاک کشور ذکر کرد و افزود: در طول 200 سال گذشته در هر جنگی که بر ایران تحمیل شده قطعه‌ای از خاک کشور جدا شده بود ولی در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: حضور داوطلبانه مردم در جبهه‌های حق علیه باطل از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد دفاع مقدس بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: اگر 119 عملیات بزرگ انجام شده در طول دفاع مقدس آنالیز شود به نقش سرنوشت‌ساز و تعیین کننده مردمی بیشتر پی‌ برده می‌شود.

حسینی به مولفه‌های مورد نیاز برای جنگ اشاره و عنوان کرد: اولین عنصر تعیین‌کننده برای جنگ تهاجم بین‌المللی است و بعد محیط دولت متجاوز و محیط کشوری که مورد تجاوز قرار می‌گیرد از مولفه‌های مورد نیاز برای جنگ است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما تشنه ارزش‌های دفاع مقدس است، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌های والای دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی با گلایه از مسئولان استان بیان داشت: تعدادی از مسئولان برای برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و سایر برنامه‌های مربوط به گرامیداشت این هفته مبارک حاضر به همکاری  و تامین بار مالی آن هر چند اندک هم نیستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: متاسفانه یک سری از مسئولان برای کارهای مبتذل فرهنگی در استان صدها میلیون هزینه‌می‌کنند و برای این گونه برنامه‌ها اعتبار دارند ولی برای هفته دفاع مقدس دیوان محاسبات اداری و غیره را بهانه عدم پرداخت کمک مالی به برگزاری برنامه‌ها می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس باید مبنای انتقال غیرت دینی، حماسه‌ها، و رشادت‌ها در طول یک سال باشد.

وی یادآور شد: فرهنگ و ارزش‌های دینی، اطاعت از رهبری و همیشه در صحنه بودن منجر به پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شد و کسب موفقیت در حال حاضر و آینده نیز در سایه عمل به این سه عامل حاصل می‌شود.

انتهای پیام/79003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول