اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

سنددار شدن 46 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از سنددار شدن 46 هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و گفت: این رقم معادل 50 درصد روستاهای استان است.

سنددار شدن 46 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی مقدم ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد 907 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 85 هزار تا 90 هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی وجود دارد، متذکر شد: حدود 55 هزار از این واحدها مقاوم‌سازی شده‌اند.

سنددار شدن 46 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از سنددار شدن 46 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این رقم معادل 50 درصد روستاهای استان است.

آسمانی‌مقدم تصریح کرد: بنیاد مسکن خراسان جنوبی برای مقاوم‎سازی مسکن‌های مقاوم‌سازی نشده در روستاها تسهیلات با سود کم را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل وام 12 میلیونی است، متذکر شد: این وام‌ها با کارمزد قرض‌الحسنه و بازپرداخت 12 ساله می‌باشد.

278 هزار میلیون ریال تسهیالات برای نوسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی علت وجود مسکن‌های مقاوم‌سازی نشده در روستاها را ناتوانی مردم روستا برای بهره‌گیری از تسهیلات عنوان کرد و گفت: مردم ساکن در روستاها در توان خود توانایی باز پرداخت این تسهیلات را نمی‌ببینند از این رو کمتر از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

آسمانی‌مقدم اذعان داشت: در سال جاری 278 هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/69019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول