اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای طرح هادی روستایی اعلام شد

تعداد ظرفیت دام برای صدور مجوز بهسازی اماکن دامی در روستاهای خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از تعداد ظرفیت دام برای صدور مجوز بهسازی اماکن دامی و پروانه دامداری‌های کوچک روستایی در راستای طرح هادی خبر داد و گفت: دامداران باید بر اساس متراژ تعیین ‌شده اقدام به پرواربندی دام‌ها کنند.

تعداد ظرفیت دام برای صدور مجوز بهسازی اماکن دامی در روستاهای خراسان جنوبی

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: حفظ و نگهداری دام روستایی در محل‌های مسکونی با رعایت موارد بهداشتی و زیست‌محیطی نیز با اجرای طرح بهسازی اماکن دامی بلامانع است.

وی با اشاره به تعداد ظرفیت دام برای صدور مجوز بهسازی اماکن دامی و پروانه دامداری‌های کوچک روستایی، افزود: تعداد ظرفیت گاو مولد حداقل تعداد پنج، حداکثر در حاشیه و خارج روستا 15 و حداکثر در داخل روستا 10 رأس است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اضافه کرد: اجرای طرح بهسازی اماکن دامی پرواربندی دام‌ها در روستاها بلامانع است.

آسمانی‌مقدم تصریح کرد: تعداد ظرفیت دام برای صدور مجوز اماکن دامی برای گاومیش مولد حداقل سه، حداکثر در حاشیه و خارج روستا 15 و حداکثر در داخل روستا 10 رأس می‌باشد.

وی گفت: میزان ظرفیت نگهداری گوسفند مولد حداقل 15، حداکثر در حاشیه و خارج روستا 90 و حداکثر در داخل روستا 50 رأس است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی یادآور شد: میزان ظرفیت نگهداری بز مولد حداقل 15، حداکثر در حاشیه و خارج از روستا 45 و حداکثر در داخل روستا 30 رأس است.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه میزان ظرفیت نگهداری شتر مولد حداقل پنج نفر است، عنوان کرد: روستاییان باید حداکثر در حاشیه و خارج از روستا 15 و حداکثر در داخل روستا 10 نفر است.

این مسئول تصریح کرد: برای گوساله‌پرواری حداقل هفت، حداکثر در حاشیه و خارج از روستا 45 و حداکثر در داخل روستا 30 رأس ظرفیت وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی ادامه داد: ظرفیت نگهداری برای بره‌پرواری حداقل 15، حداکثر در حاشیه و خارج روستا 150 و حداکثر در داخل روستا 100 رأس است.

آسمانی‌مقدم گفت: همچنین ظرفیت تعداد شترپروری برای صدور مجوز بهسازی و نوسازی اماکن دامی حداقل پنج، حداکثر حاشیه و خارج روستا 15 و 10 نفر حداکثر داخل روستا است.

وی با اشاره به اینکه متراژ آغل مسقف تعیین شده در منازل مسکونی برای واحدهای دامی نیز تعیین شده، افزود: دامداران باید با متراژ تعیین شده اقدام به نگهداری و پرواربندی دام‌ها کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی متذکر شد: برای صدور مجوز بهسازی و نوسازی در روستاها برای گاو و گاومیش برای ساخت آغل مسقف سه تا پنج متر مربع و برای آغل غیر مسقف شش تا 10 متر مربع تعیین شده است.

این مسئول با بیان اینکه متراژ آغل مسقف تعیین شده برای گوسفند و بز یک تا 0.7 متر مربع برای ساخت آغل مسقف و 1.4 تا دو متر مربع برای ساخت آغل غیر مسقف است، اذعان داشت: متراژ آغل مسقف تعیین شده برای بره‌پرواری 0.8 تا 0.7 متر مربع مسقف و 1.6  تا 1.4 متر مربع برای ساخت آغل غیر مسقف تعیین شده است.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول