اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد

پرداخت تسهیلات ویژه برای فعال کردن تعاونی‌های راکد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا تعاونی‌های راکد و نیمه‌تعطیل را فعال کرده و نسبت به راه‌اندازی آنها اقدام لازم را انجام دهیم.

پرداخت تسهیلات ویژه برای فعال کردن تعاونی‌های راکد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه تعاونی در مشگین‌شهر اظهار داشت: ما از طریق پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده و کمک‌های فنی و اعتباری سعی داریم به تعاونی‌های راکد و نیمه‌فعال کمک کنیم تا به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در سطح استان چهار هزار تعاونی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: تنها یک‌هزار و 552 تعاونی با 43 هزار نفر اشتغال‌زایی فعال بوده و مابقی نیز راکد، نیمه‌تعطیل یا تعطیل هستند.

منوری خاطرنشان کرد: در شهرستان مشگین‌شهر نیز 560 واحد تعاونی وجود دارد که 125 واحد آن فعال بوده که 998 نفر از این محل اشتغال یافتند و 217 تعاونی نیز در این شهرستان در حال اجراست.

این مسئول اضافه کرد: تعاونی‌های در دست اجرا تعاونی‌هایی هستند که به ثبت رسیده‌اند، اما فعالیت رسمی خود را شروع نکردند.

وی در ادامه بیان کرد: در کنار مشکلات اعتباری و تسهیلاتی برخی از تعاونی‌ها تعدادی از آنها نیز به دلیل هماهنگ نبودن اعضا غیرفعال هستند که امیدواریم با تقویت فرهنگ تعاون و وحدت و همدلی بیشتر بتوانیم این مجموعه‌ها را فعال‌تر کنیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: در حمایت از تعاونی‌ها هیئت دولت اخیراً مصوبه‌ای را داشته تا سند توسعه بخش تعاون تهیه و اجرایی شود و پیش‌بینی‌ها این است که دستگاه‌های اجرایی 50 درصد تسهیلات و اعتبارات خود را در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد.

منوری ادامه داد: ما از طریق اعتبارات بنگاه‌های زودبازده، کارآفرین و همچنین اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری سعی داریم به این مجموعه‌ها کمک کنیم تا بتوانند سرپا ایستاده و به فعالیت خود با قوت و قدرت بیشتر ادامه دهند.

وی گفت: بخش تعاون همچنان از برخی قوانین دست‌و‌پاگیر رنج می‌برد که امیدواریم در این زمینه بتوانیم با اقدامات و اولویت‌بندی‌هایی که انجام شده هر چه سریع‌تر در پیشبرد امور و فعال کردن تعاونی‌های راکد اقدام مطلوب و شایسته‌ای را انجام دهیم.

انتهای پیام/62001/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول