اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

عضویت 645 هزار کردستانی در تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از عضویت 645 هزار و 643 نفر در تعاونی‌های سطح استان خبر داد.

عضویت 645 هزار کردستانی در تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح تعاونی 3902 فرهیختگان مرز دانش در سنندج با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 417 تعاونی در سطح استان اظهار کرد: 645 هزار و 643 نفر در این تعاونی‌های عضویت دارند.

وی از ایجاد 63 تعاونی جدید در سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی با عضویت یک‌هزار و 250 نفر و اشتغال‌زایی 2 هزار و 41 نفر ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از وجود بسترهای مناسب برای توسعه تعاونی‌ها در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌ها بتوانیم زمینه تحقق اهداف در این حوزه را فراهم کنیم.

باغبانیان خاطرنشان کرد: تلاش برای ایجاد و تقویت تعاونی‌ها در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری شده وظیفه‌ای همگانی است.

وی افزود: ‌باید با همکاری و برنامه‌ریزی دقیق زمینه ایجاد اشتغال، تولید بیشتر و کمک به چرخه اقتصادی کشور را با تقویت تعاونی‌ها هدفمند، پویا و فعال فراهم کرد.

وی به بیان جزئیاتی در مورد تعاونی فرهیختگان مرز‌دانش و تعاونی 3954 هیوای ژیان شهرستان سنندج پرداخت و افزود:  شرکت تعاونی فرهیختگان دانش برای 15 نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در مورد تعاونی 3954 هیوای ژیان نیز اظهار کرد: این تعاونی با اشتغالزایی برای 4 نفر و سرمایه‌گذاری شخصی 2 میلیارد ریال ایجاد شده است.

به گفته باغبانیان، تعاونی هیوای ژیان در بخش‌های فیلم‌سازی، دوبلاژ، صداگذاری، میکس و مونتاژ فعالیت می‌کند.

وی هدف از ایجاد تعاونی 3902 فرهیختگان مرز دانش را آماده‌سازی دانشجویان و علاقمندان به فراگیری کاربردی دوره‌های مورد نیاز بازار کار با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای و بین‌المللی عنوان کرد و گفت: امورمالی و بازرگانی، بهداشت و ایمنی، خدمات آموزشی، فناوری اطلاعات، مدیریت صنایع، هنرهای تزئینی و مدیریت خانواده از جمله رشته‌هایی است که در این آموزشگاه به علاقمندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/79002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول