اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس خبر داد

حل بخشی از مشکلات تعاونی‌ها با گسترش فرهنگ تعاون در جامعه

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با فرهنگ‌سازی و گسترش فرهنگ تعاون در بین مردم جامه بخشی از مشکلات تعاونی‌ها در کشور حل می‌شود.

حل بخشی از مشکلات تعاونی‌ها با گسترش فرهنگ تعاون در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی پیش از ظهر امروز در هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته تعاون و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: تعاون به معنای همکاری و مشارکت بوده که در آیات قرآن به آن اشاره شده است.

وی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تعاونی‌ها چشمه جوشان اشتغال است اشاره کرد و افزود: تعاون در چارچوب تقوا است.

اداره کردن تعاونی‌ها یکی از مشکلات بخش تعاون کشور

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در کشور ایران به طور کامل از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده نشده است.

عبادی با بیان اینکه برخی از کشورها اشتغال خود را مدیون تعاونی‌ها هستند، تصریح کرد: کشور هند از این‌گونه کشورها بوده که حجم بسیاری از اشتغال‌ افراد آن به دلیل وجود تعاونی‌ها در این کشور است.

وی به مشکلات موجود در ایجاد تعاونی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بحث فرهنگ‌سازی و اداره کردن تعاونی‌ها در کشور با مشکل روبرو هستیم.

جلوگیری از مهاجرت روستاییان با ایجاد تعاونی‌

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در بحث مشکلات فرهنگی، فرهنگ‌سازی در بین مردم ایجاد شود و فرهنگ تعاون و همکاری گسترش یابد.

این مسئول متذکر شد: با آموزش شیوه همکاری در بین کسانی که در تعاونی‌های مشترک عضو هستند می‌توان برخی از مشکلات تعاونی‌ها را حل کرد.

عبادی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر روستاها با توجه به خشکسالی‌های به وجود آمده جمعیت خود را به دلیل مهاجرت از دست می‌دهند، یادآور شد: با ایجاد و شکل‌گیری تعاونی‌های مختلف می‌توان از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها و افزایش آمار بیکاری در کشور جلوگیری کرد.

تعاونی سبب گسترش روستاها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر روستاها به آب وابسته نباشند آسیب نمی‌بینند، گفت: با ایجاد تعاونی میزان وابستگی روستاییان به آب کم شده و روستاها گسترش می‌یابند.

وی تصریح کرد: با ایجاد تعاونی‌های صنایع دستی، گل‌سازی، تابلوفرش قیمتی و عضویت زنان در این تعاونی‌ها، زنان می‌توانند برای خود و خانواده‌های خود کسب درآمد کنند.

این مسئول با بیان اینکه با یکپارچه‌سازی منابع انسانی و تجمع سرمایه‌های کوچک می‌توان تعاونی‌های تولیدی و توزیعی ایجاد کرد، اضافه کرد: شکل‌گیری این تعاونی‌ها آثار اقتصادی مثبتی بر روی جامعه دارد.

تعاونی‌ها پایه‌های اقتصادی کشور

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه‌های کوچک در قالب تعاونی‌ها حجم زیادی از اشتغال را ایجاد می‌کند.

عبادی با بیان اینکه تعاونی‌ها پایه‌های اقتصادی کشور است، اذعان داشت: در کشور ایران به بخش تعاون نسبت به بخش‌های دیگر اقتصادی توجه نشده است.

انتهای پیام/69021/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول