اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

جمعیت تعاونی‌های آذربایجان غربی به 2 میلیون نفر می‌رسد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: جمعیت تعاونی‌های استان به بیش از 2 میلیون نفر می‌رسد.

جمعیت تعاونی‌های آذربایجان غربی به 2 میلیون نفر می‌رسد

علی سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: در آذربایجان غربی 5 هزار و 500 تعاونی فعال هستند که اگر 14 تعاونی سهام عدالت به آنها اضافه شود جمعیت تعاونی‌های استان به بیش از 2 میلیون نفر می‌رسد که این امر اهمیت و جایگاه تعاونی‌ها را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در سطح کشور نیز 25 میلیون نفر عضو تعاونی‌های موجود هستند که اگر تعاونی‌های سهام عدالت به آنها اضافه شود این رقم به بیش از 60 میلیون نفر می‌رسد.

سلیمانی تصریح کرد: امروز دولت اعتدال، تدبیر و امید که نقطه امید ملت ایران است، به همت ملت در کارهای برنامه‌ریزی شده خود قطعاً موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: درخواستی که از شورای گروه اعتبار که متشکل از 17 نفر است و وزیر کار نیز عضو این گروه بوده، مطرح کردیم اعطای وام با کارمزد کم به تعاونی‌ها است تا از بعد سیاسی و اقتصادی خدمات خود را به جامعه ارائه دهند.

سلیمانی اضافه کرد: درخواست دیگری که به دولت ارائه شده عملیاتی کردن روح مشارکت‌ تعاونی در جامعه ایرانی است که قطعاً از این طریق از سرمایه‌ها استفاده بهینه شده و کارهای بزرگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی بیش از دو میلیون نفرساعت آموزش توسط تشکل‌های تعاونی از جمله اتاق تعاون، اتحادیه‌ها و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال 91 و در پنج ماه نخست سال 92 به تعاونی‌ها ارائه شده است.

این مسئول افزود: تعاونی‌ها نیازمند آموزش بیشتر و به‌روزتری هستند چرا که آموزش‌های دو سال قبل امروز پاسخگوی نیاز جامعه از لحاظ تکنولوژی نبوده و باید به دنبال ارائه آموزش‌های زیادتری بود.

سلیمانی با بیان اینکه مدل حمایت از تعاونی‌ها که امروز حاکم بر جامعه ایران بوده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آن تبعیت می‌کند نیاز تعاونی‌ها را تامین نمی‌کند، ادامه داد: این مدل باید تغییر کند و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید بیشتر کمک حال تعاونی‌ها باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در پایان گفت: اتاق تعاون استان جزو تعاونی‌های برتر در کشور انتخاب شده و رایزنی‌های خوبی را از لحاظ صادرات با کشورهای خارجی داشته است.

انتهای پیام/61005‌/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول