اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته تعاون صورت می‌گیرد

افتتاح 123 طرح تعاونی در استان اصفهان

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: در استان اصفهان طی هفته تعاون 123 طرح افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 123 طرح تعاونی در استان اصفهان

علیرضا تیغ‌ساز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان در هفته تعاون 123 طرح افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد طرح تعاونی شهرستان‌های اصفهان و لنجان به ترتیب با 21 و17 طرح بیشترین تعداد طرح تعاونی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: این طرح‌ها با ارزشی بالغ بر3 میلیون و 163 هزار ریال است که بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بوده که 95 درصد از کل میزان سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسکن از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است نیازمند بیشترین سرمایه‌گذاری نیز هست که بخش عمده از طرح‌های مسکن را طرح‌های مسکن مهر تشکیل می‌دهد که از 63 طرح مسکن در هفته تعاون 44 طرح به مسکن مهر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال آینده پروژه‌ای در زمینه مسکن مهر نداریم تصریح کرد: تعاونی‌های مسکن مهر به مدت پنج سال است که در دستور کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان قرار گرفته است و امیدواریم در سال مشکلات مربوط به آنها رفع شده و به بهره‌برداری برسند و با اتمام کار تعاونی‌های مسکن مهر در سال آینده پروژه‌ای در این زمینه نخواهیم داشت.

تیغ‌ساز افزود: در استان اصفهان تعداد 32 هزار واحد مسکن مهر در بخش تعاونی‌های مسکن مهر قرار دارد که تاکنون 4 هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان داده شده است.

این مسئول بیان داشت: سایر پروژه‌ها در بخش تعاونی‌های مسکن تعاونی‌ مسکن کارگری و کارمندی که شامل 2 پروژه مسکن آموزش و پرورش می‌شود، شرکت تعاونی مسکن برق منطقه‌ای، مس سرچشمه، توپخانه، اداره کل زندان‌ها و تعانی مسکن هوانیروز است.

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان بزرگ‌ترین پروژه که در هفته تعاون افتتاح می‌شود را پروژه تعاونی مسکن کارکنان هوانیروز اصفهان که شامل 500 واحد مسکونی می‌شود دانست.

وی گفت: در سال گذشته در هفته تعاون 104 طرح افتتاح شده و به بهره برداری رسید که بیشترین تعداد طرح افتتاحیه تعاونی در کشور را اصفهان به خود اختصاص داد و امسال نیز با توجه به افزایش تعداد طرح‌های تعاونی پیش‌بینی می‌شود بیشترین تعداد طرح تعاونی افتتاح شده در بخش تعاون در کشور را داشته باشیم.

تیغ‌ساز ادامه داد: با وجود این تعداد طرح تعاونی‌ استان اصفهان نیازمند به سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و سایر حوزه‌ها است و این درصد سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست.

* کاهش 80 درصدی تسهیلات پرداختی در بخش تعاون عامل کاهش تعاونی‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود در زمینه تشکیل تعاونی‌ها و کاهش 80 درصدی تسهیلات پرداختی به بخش تعاونی‌ها نسبت به سال‌های گذشته موجب شده میزان سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی کاهش پیدا کرده و باید با ارائه تسهیلات آسان‌تر در اختیار متقاضیان مردم را برای تشکیل تعاونی‌ها تشویق کنیم که در نتیجه طرح‌های افتتاحی نیز بیشتر خواهد شد.

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه تعداد تعاونی‌ها در زمینه صنعتی، خدماتی و کشاورزی خوب نبوده اذعان داشت: عمده‌ترین دلیل کاهش تعاونی‌ها در زمینه صنعتی، خدماتی و کشاورزی به بحث‌های موجود در بخش تولید، صنعت، تورم، افزایش نرخ دلار، محدودیت در صادرات و واردات است که به طبع تعاونی‌های بخش صنعت نیز مانند سایر بخش‌های صنعتی مشمول این مشکلات می‌شوند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امیدواریم دولت آینده سیاست‌هایی را در پیش گیرد که موجب رونق بخش صنعت و به موازات آن رونق تعاونی‌های بخش صنعت را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/63015/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول