اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمیرم:

فعالیت 40 درصد از تعاونی‌های سمیرم در بخش کشاورزی است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمیرم گفت: فعالیت 40 درصد از تعاونی‌های سمیرم در بخش کشاورزی است.

فعالیت 40 درصد از تعاونی‌های سمیرم در بخش کشاورزی است

سیدمهدی قائم‌مقامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شهرستان سمیرم جمعیتی برابر با 75 هزار نفر دارد که اشتغال در آن با توجه به فصلی بودن اکثر مشاغل نرخ متغیری داشته و در مقطعی از سال برابر با فصل برداشت محصولات به صفر رسیده و در مقاطع دیگر به 18 درصد نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته تسهیلاتی که به شهرستان سمیرم اختصاص یافت به خصوص در زمینه مشاغل خانگی نزدیک به 10 میلیارد تومان بود که 3 میلیارد آن با اشتغالی بالغ بر 500 نفر محقق شد اما به دلیل مشکلاتی که بانک‌ها در زمینه پرداخت داشتند مابقی محقق نشد که با این وجود توانستیم 102 درصد از سهمیه اشتغالی که برای شهرستان مشخص شده بود را محقق کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمیرم تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان سمیرم 438 تعاونی داریم که 141 واحد از آن فعال بوده و بقیه در حال بررسی برای ثبت هستند.

قائم‌مقامی با بیان اینکه 92 درصد از مردم سمیرم کشاورز هستند، اضافه کرد: از 141 تعاونی فعال 40 درصد در بخش کشاورزی ، 30 درصد در بخش خدمات و 30 درصد نیز در صنایع توزیعی فعالیت دارند.

این مسئول ادامه داد: تعداد 5 تعاونی که از تعاونی‌های شاخص در شهرستان سمیرم به شمار می‌روند که تعداد اعضای قابل توجهی داشته و در هفته تعاون افتتاح می‌شوند.

* تسهیلات کافی موجب رغبت متقاضیان برای تشکیل تعاونی‌ها می‌شود

وی با اشاره به اینکه رویکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمیرم ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: هر اشتغالی که در بخش تعاون قرار داشته باشد به طور کامل محقق خواهد شد و این موجب شده به ایجاد اشتغال پایدار به وسیله تعاونی‌ها روی بیاوریم امسال نیز تاکنون 37 درصد از سهم اشتغال شهرستان محقق شده که از این میزان 22 درصد توسط تعاونی‌ها بوده است.

قائم‌مقامی با اشاره به اینکه اگر تسهیلات به سمت تعاون بیاید به طور قطع نتیجه بهتری خواهد داشت، افزود: مشکل اصلی در زمینه تشکیل تعاونی‌ها تسهیلات است که متاسفانه در چند سال اخیر آن‌گونه که مورد نیاز بوده برآورده نشده و سهمی که در اختیار شهرستان قرار گرفته است کافی نبوده است و این وجود تسهیلات کافی است که موجب رغبت متقاضیان برای تشکیل تعاونی‌ها می‌شود.

* شهرک‌های سمیرم زیرساخت‌های لازم برای تشکیل تعاونی‌ها را ندارد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمیرم ادامه داد: در سال گذشته تسهیلاتی به مبلغی 30 میلیارد تومان با عنوان توسعه بخش کشاورزی به شهرستان ارائه شد که بیشتر این مبلغ صرف تعاونی‌های کشاورزی و گردشگری شد که موجب تحولاتی در بخش تعاونی‌های شهرستان شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت شهرک‌های شهرستان سمیرم زیرساخت‌های لازم برای تشکیل تعاونی‌ها را ندارد و با توجه به اینکه منطقه سمیرم اشتغال ناپایداری داشته و توسعه یافته نیست نیازمند توجه و تدبیری از سوی مسئولان برای ایجاد امید در جوانان است.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول