اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد

فعالیت بیش از 3 هزار و 500 تعاونی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از 4 هزار و 150 تعاونی ثبت شده در استان سیستان و بلوچستان بیش از 3 هزار و 500 تعاونی فعال هستند.

فعالیت بیش از 3 هزار و 500 تعاونی در سیستان و بلوچستان

عبدالجلیل شهنوازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: 80 درصد تعاونی‌های سیستان و بلوچستان با بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر عضو فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال گذشته با توجه به ایجاد ستاد توسعه کشاورزی در کشور تعداد  تعاونی‌های کشاورزی در سیستان و بلوچستان از 400 تعاونی به 530 تعاونی افزایش یافته است.

وی به برگزاری جشنواره‌های تعاونی‌های برتر در هفته تعاون اشاره کرد و گفت: در جشنواره استانی از 19 تعاونی برتر تقدیر و در جشنواره تعاونی‌های سراسر کشور در تهران نیز 4 تعاونی برتر و ملی معرفی شدند.

شهنوازی به پراکندگی جمعیت و بعد مسافت در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به روحیه بالای همکاری و تعاون که در بین مردم سیستان و بلوچستان مشاهده می‌شود در هر تعاونی حدود 400 نفر عضو وجود دارد که نشان دهنده جایگاه مطلوب تعاونی‌ها است.

شهنوازی با اشاره به جایگاه اصل 44 قانون اساسی و قانون پنجم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: با توجه لازم به بخش تعاون از جمله اعطای تسهیلات ویژه که در قانون بودجه نیز به آن اشاره شده، کاهش تشریفات اداری، جذب کمک‌های فرا بخشی به این حوزه و پیگیری مطالبات تعاونی‌های استان می‌توان بیش از 60 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرد.

انتهای پیام/75004/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول