اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا خبر داد

اشتغال 2800 نفر در 342 واحد تعاونی فعال شهرضا

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا گفت: در حوزه کشاورزی، عمران، صنعت و خدمات 342 واحد شرکت تعاونی فعال در شهرستان داریم و عملکرد آنها به گونه‌ای تعریف شده است که مردم برای تشکیل تعاونی‌ها رغبت دارند.

اشتغال 2800 نفر در 342 واحد تعاونی فعال شهرضا

مصطفی اباذری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در بخش تعاون عملکرد این اداره به سه حوزه آموزش و ترویج، تشکیل و توسعه و نظارت بر تعاونی‌ها تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به عملکردی که در حوزه تعاون برای اداره در 3 حوزه ذکر شده تعریف شده است در سال گذشته 984 نفر آموزش در راستای تحقق 25 درصد اشتغال در حوزه تعاون انجام گرفت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: در زمینه نظارت بر تعاونی‌ها بیش از 80 مجمع تعاونی‌ها را مورد نظارت و بررسی قرار دادیم و 80 بررسی عملکرد مالی شرکتهای تعاونی را به منظور ارائه به اداره ثبت و تنظیم اسناد مالی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال جاری 800 نفر مشاوره حضوری در خصوص تعاونی‌ها ارائه شده است، تصریح کرد: این مشاوره‌های حضوری توسط کارشناسان بخش تعاون انجام شده است.

اباذری ادامه داد: در زمینه تسهیل تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی، عمران، صنعت و خدمات 342 واحد شرکت تعاونی فعال داریم.

وی اذعان داشت: در تعاونی‌های مسکن مهر نیز توانستیم برای یک‌هزار 740 واحد مسکونی تثبیت تسهیلات و واگذاری سند را انجام دهیم که تعدادی از این تعاونی‌ها با توجه به پارامترهایی نظیر زمان آغاز و پایان، کیفیت و زمان تمام شده در گروه تعاونی برتر قرار گرفته و تقدیر می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیز دو تعاونی با توجه به اشتغالی که ایجاد کرده‌اند در گروه تعاونی‌های برتر قرار گرفته‌اند، افزود: موضوعی که در زمینه تعاونی‌ها مدنظر قرار دارد تعداد اشتغالی است که به طور مستقیم ایجاد می‌شود که در 342 واحد تعاونی که در حال حاضر فعال است بالغ بر 2 هزار و 800 نفر و تعاونی‌های عمده که تعداد 5 واحد هستند و بالغ بر 80 هزار نفر عضو دارند در زمینه خدمات، توزیع و سهام عدالت هستند.

*واگذاری یک بلوک 24 واحدی از مسکن مهر در هفته تعاون

وی در مورد برنامه‌های هفته تعاون بیان داشت: برنامه‌هایی که در هفته تعاون داریم؛ واگذاری یک بلوک 24 واحدی از مسکن مهر، افتتاح پروژه‌ای در زمینه پرورش آبزیان، برگزاری همایشی با موضوع «تعاون، بسترساز حماسه اقتصادی» با حضور تعاون‌گران و مسئولان شهرستان‌ها و تقدیر از تعاون‌گران برتر است.

اباذری با بیان اینکه تعاونی‌های شهرستان خودساخته هستند، اظهار کرد: به دلیل کمبود منابع گردش مالی از لحاظ تشکیل تعاونی‌ها روندی نزولی را داشتیم، اما در خصوص عملکرد تعاونی‌ها به دلیل اینکه در صنایع پایین‌دستی بوده‌اند و مواد اولیه آنها در سطح کشور موجود است خودساخته بوده و هیچ‌گونه وابستگی به خارج ندارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا تصریح کرد: عملکرد تعاونی‌ها به گونه‌ای تعریف شده است که مردم برای تشکیل تعاونی‌ها رغبت داشته و تنها مدیریت آنها نیازمند تغییر از مدیرت سنتی به مدیریت علمی است تا میزان سرمایه‌گذاری و فعالیت تعاونی‌ها گسترش یابد.

انتهای پیام/63015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول