اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان:

نهادینه شدن جشنواره‌های دینی با استمرار ممکن می‌شود

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان گفت: استمرار جشنواره‌های دینی سبب نهادینه شدن آن در کشور خواهد شد.

نهادینه شدن جشنواره‌های دینی با استمرار ممکن می‌شود

رهبر حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جان و روح هنرمندی که در چشمه‌سار زلال وحی صیقل داده شده، مبدل به آئینه‌ای شده که بازتاب حق و حقیقت و زیبایی‌های جمال و جلال خداوند در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش مفاهیم آسمانی و نورانی قرآن کریم در جامعه یکی از وظایف مهم و خطیر هنرمندان است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی گناهان زبانی از سوی حوزه هنری استان زنجان افزود: جشنواره‌هایی که با محوریت موضوعات قرآنی و اسلامی در کشور برگزار می‌شود آن هم به زبان گویا و نافذ هنر، می‌تواند بسیاری از علاقمندان به فرهنگ و هنر را به خود جذب کرده و پیام آسمانی قرآن و سیره مکتب اهل بیت (ع) را به گوش آنان برساند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تعبیر زیبا و شیوایی در مورد اثربخشی و ماندگاری کارهایی که با هنر آمیخته و تلفیق شده‌اند، دارند، ابراز داشت: ایشان می‌فرمایند «بنده بارها گفته‌ام که هر پیامی، هر دعوتی، هر انقلابی، هر تمدنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود شانس ماندن ندارد».

حیدری ادامه داد: با استناد به این بیان گویای مقام معظم رهبری تاثیرپذیری مخاطبان از برگزاری جشنواره گناهان زبانی و رفع آثار سوء و زیانبار آن از اجتماع در صورت تولید آثار فاخر هنری یک امر بدیهی و گویا است.

وی افزود: زمانی که با قلم شاعر و نویسنده یا دستان هنرمند یک نقاش و یا عکاس این پیام آسمانی به مخاطب رسانده می‌شود، تاثیرگذاری آن نیز بیشتر می‌شود.

این مقام مسئول هنرمند یادآور شد: هیچ زبانی بهتر از زبان گویای هنر نمی‌تواند پیام‌رسان مفاهیم دینی و آسمانی برای کسانی که تشنه معارف الهی هستند، باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور ما اقداماتی در این زمینه انجام شده است ولی اقدامات صورت گرفته در خور و شایسته یک کار هنری با رویکرد قرآنی نبوده است.

حیدری با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کشور اغلب به دلیل کمبود نقدینگی و عدم دریافت نتیجه مطلوب از خروجی جشنواره مستمر و دنباله‌دار نبوده است، تصریح کرد: تاثیرپذیری و مفید واقع شدن یک جشنواره یا برنامه فرهنگی و هنری آن هم با موضوعات دینی در کشور در صورتی نهادینه و پویا خواهد بود که استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه جشنواره‌ها در مراحل ابتدایی و نخستین با فراز و فرودهایی همراه بوده‌اند، اظهار داشت: وجود این نقاط ضعف در تجربه نخستین کار، یک امر بدیهی و دور از ذهن است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان با تاکید بر اینکه آثار دریافتی در صورتی در خور توجه و تاثیرگذار است که از محتوا و غنای فکری و هنری هنرمند لبریز باشد، خاطرنشان کرد: توجه هنرمندان برجسته و بزرگ کشور به این جشنواره کیفیت آثار دریافتی به دبیرخانه را تا حد متعارفی بالا می‌برد.

وی در پایان یادآور شد: استفاده از کارهای هنری توانمند و شورای انتخاب آثار و داوران سرشناس و برجسته کشوری نیز در چگونگی انتخاب آثار فاخر هنری و در نتیجه کیفیت مطلوب آثار برگزیده نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/73006/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول