اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای‌60 کیلوگرم

کاراته‌کای سرشناس قم به المپیک هنرهای رزمی جهان دعوت شد

چهره مطرح و سرشناس کاراته استان قم برای حضور در مسابقات کاراته قهرمانی بازی‌های المپیک هنرهای رزمی جهان دعوت شد.

کاراته‌کای سرشناس قم به المپیک هنرهای رزمی جهان دعوت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تمام علاقمندان به کاراته، امیر مهدی‌زاده چهره شاخص کاراته قم در سال‌های اخیر مسابقات جهانی، بین‌المللی و آسیایی را به خوبی می‌شناسند، کاراته‌کایی که توانست بعد از 16 سال قم و بعد از شش سال کاراته کشورمان را در رقابت‌های سال 2012 کاراته جهان صاحب نشان طلا کند.

این کاراته‌کای توانمند که سابقه کسب مدال از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در سال 2011 را دارد و از میادین بین المللی متعددی مدال کسب کرده است، بی شک ارزشمندترین موفقیت خود را از رقابت‌های جهانی فرانسه در آذر ماه سال گذشته به دست آورد.

مهدی‌زاده در مسابقات جهانی فرانسه در سال 2012 نماینده تیم ملی کاراته کشورمان در وزن منهای 60 کیلوگرم بود که در این وزن با غلبه بر چهره‌های مطرح کاراته دنیا به دیدار نهایی رفت و با شکست حریف سرشناس برزیلی خود بر سکوی نخست جهان ایستاد و صاحب نشان طلا شد.

هر چند در داخل کشورمان آنچنان که باید و شاید از این قهرمان ارزنده به خاطر افتخار بزرگی که کسب کرد، قدردانی شایسته‌ای به عمل نیامد اما گویا فعالان این رشته در خارج از کشور بیشتر به ارزش‌های این کاراته کای توانمند پی برده‌اند زیرا مهد‌ی‌زاده به رقابت‌های المپیک هنرهای رزمی جهان دعوت شده است.

کمیته برگزاری المپیک هنرهای رزمی شش عضو تیم ملی کاراته کشورمان را برای حضور در این دوره از مسابقات به روسیه دعوت کردند که نام امیر مهدی زاده قهرمان سال 2012 جهان که دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

این در شرایطی است که مسابقات رشته‌های مختلف المپیک هنرهای رزمی مهرماه سال جاری به میزبانی روسیه در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود و کمیته برگزاری این بازی‌ها، اسامی کاراته‌کاهای حاضر در این مسابقات را اعلام کرد که در این بین نام هشت ایرانی قرار دارد.

بر همین اساس امیر مهدی زاده کاراته‌کای مطرح و سرشناس استان قم و سعید احمدی قهرمان و نایب قهرمان جهان، علی فداکار، ذبیح الله پورشیب، نازنین دوستی و حمیده عباسعلی قهرمانان آسیا در ازبکستان 2012 و پگاه زنگنه و فاطمه چالاکی دو بانوی نقره‌ای آخرین مسابقات قهرمانی قاره کهن، نفراتی هستند که مجوز حضور در رقابت‌های روسیه را به دست آورده‌اند.

در این میان علی فداکار و امیر مهدی‌زاده دوران نقاهت پس از مصدومیت خود را پشت سر می‌گذارند و شاید فرصت حضور در این مسابقات را به دست نیاورند اما دیگر نفرات دعوت شده، پس از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی به سن پترزبورگ روسیه خواهند رفت، در حالی که تیم ملی کاراته کشورمان در دوره قبلی این رقابت‌ها با چهار نماینده حضور یافت و به دو مدال طلا و دو نقره توسط سعید فرخی و محمد غروبی دست یافت.

انتهای پیام/2258/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول