اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز به کار نمایشگاه صنایع‌دستی در مسجد کبود تبریز اعلام شد

اشتغال 100 هزار هنرمند آذربایجانی در 75 رشته صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌های صنایع‌دستی و سوغات استان در رواق‌های مسجد کبود تبریز خبر داد و گفت: بیش از 100 هزار هنرمند استان در 75 رشته صنایع‌دستی مشغول هستند.

اشتغال 100 هزار هنرمند آذربایجانی در 75 رشته صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در آیین افتتاح این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی گردشگران به آذربایجان‌شرقی گشایش یافته و به عرضه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی همچنین سوغات استان می‌پردازد.

وی، شرکت دادن هنرمندان صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را یکی از راه‌های توانمندسازی آنان خواند و گفت: هنرمندان آذربایجان‌شرقی در پنج سال گذشته در 212 مورد نمایشگاه داخلی و خارجی صنایع‌دستی حضور داشته‌اند.

محمدی با اشاره به عملیاتی شدن طرح بیمه هنرمندان صنایع‌دستی به عنوان اقدام حمایتی موثر، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 3 هزار هنرمند صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بیمه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، اعطای وام و تسهیلات مشاغل خانگی را دیگر اقدام حمایتی این اداره کل از هنرمندان صنایع‌دستی خواند و یادآور شد: سال 91 بیش از 125 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی صنایع‌دستی به علاقمندان اعطا شد.

محمدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در مسجد کبود تشریح کرد: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع‌دستی شهرستان‌ها و مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی در بیش از 60 غرفه در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر عرضه نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی، صنایع‌دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدیدکنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه‌های این نمایشگاه و ارائه انواع غذاهای سنتی و محلی آذربایجان‌شرقی هستند.

محمدی با اشاره به هنرنمایی ده‌ها تن از هنرمندان رشته‌های مختلف استان در این نمایشگاه گفت: آثار و محصولاتی از 38 رشته مختلف و زیبای صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گرفته است.

وی تشریح کرد: در نمایشگاه صنایع‌دستی مسجد کبود هنرهایی از جمله منبت‌کاری، معرق‌کاری و نازک‌کاری چوب، شیشه‌گری سنتی و دستی، تابلو فرش، ورنی، سفال و سرامیک، سبدبافی و لباس‌های محلی آذربایجان‌شرقی ارائه شده‌اند.

محمدی افزود: نقره‌کاری، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ساخت زیورآلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم، چاپ باتیک، ممقان‌دوزی همچنین سوغاتی‌های متنوع خوراکی دیگر غرفه‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی و سوغات استان در محل رواق‌های مسجد کبود تبریز از 24 مرداد سال 92 و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی افتتاح شده و تا پایان تابستان آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران تابستانی در آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/60001/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول