اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی و اجرایی جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس:

بیش از 1000 اثر به جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس ارسال شد

دبیر علمی و اجرایی جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس «فانوسار» گفت: جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس مورد استقبال فراوان جوانان و جریان شعری فارس قرار گرفت و بیش از 1000 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

بیش از 1000 اثر به جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان فارس، غلامرضا کافی در مورد استقبال شاعران از جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس بیان داشت: استقبال از این جشنواره بسیار و قابل توجه بود تا جایی که حتی چهره‌های مشهور در عرصه شعر فارس نیز در این جشنواره شرکت کردند.

وی ادامه داد: بیش از یک‌هزار اثر در قالب‌های متفاوت غزل، رباعی، مثنوی، چهارپاره، قصیده، آزاد و نیمایی، دوبیتی، طرح و کاریکلماتور و سایر قالب‌ها و با موضوعات مختلف از جمله شعار سال، آئینی، آزاد و بخش ویژه شاعر گرانقدر مرحوم خلیل عمرانی به دبیرخانه جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس «فانوسار» ارسال شده است.

دبیر علمی و اجرایی جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه آثار ارسالی از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار بوده است، گفت: کمیت و کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره بسیار مطلوب بود و در اختتامیه معرفی چهره‌ها را خواهیم داشت.

کافی گفت: ایجاد زاویه‌هایی ویژه مانند موضوع «شاعر گرانقدر مرحوم خلیل عمرانی» و شعار سال در جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس «فانوسار»  از تکراری و یک‌سویه بودن این جشنواره شعر جلوگیری کرد و همین عوامل موجب برزو خلاقیت در این عرصه می‌شود.

وی برگزاری جشنواره‌های شعر را بسیار لازم و ضروری دانست و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها حمایت از هنر است و حضور موج فراوانی که در شعر در تمام عرصه‌ها می‌بینیم به خاطر برگزاری جشنواره‌های هدفمند شعر بوده چراکه رغبت‌انگیزی در افراد را برای ادامه این عرصه بسیار می‌کند.

کافی در پایان تصریح کرد: دو جریان شعری نیرومند آئینی و دفاع مقدس هر دو به‌خاطر معناگرا بودن دارای قدرت هستند و هیچ صورت و قالب خاصی را دنبال نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شاعران برای تاثیرگزاری بیشتر بر مخاطب از شیوه‌های رایج استفاده می‌کنند و این دو جریان نیرومند نیز به خاطر حمایت دستگاهی و برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب حمایت از این جریان‌های شعری می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول