اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ اعلام کرد

وجود 3 هزار سوژه فیلم در قرآن/ باید به هنر سینما و قرآن توجه ویژه شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سوره «الرحمن» ابراز کرد: خداوند در این سوره دو بار خود را معلم انسان بیان می‌کند بنابراین باید هر انسانی به اندازه نیازهای فطری و قرآنی خود از هنر قرآن بهره‌مند شود.

وجود 3 هزار سوژه فیلم در قرآن/ باید به هنر سینما و قرآن توجه ویژه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حمید محمدی شب گذشته در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه تسنیم آیات، با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های فیلم کوتاه قرآنی، استفاده از سبک زندگی دینی و قرآنی است، ابراز کرد: در این گونه فیلم‌های کوتاه می‌توان نمادهای زندگی قرآنی و راه‌های رسیدن به آن را بیان کرد. 

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خطای ما این است که از قرآن کتاب الهی جدا شده‌ایم و از آن به طور کمرنگ بهره‌مند می‌شویم، عنوان کرد: در قرآن کریم بیش از 3 هزار سوژه فیلم قرآنی وجود دارد که فیلم‌سازان می‌توانند از آن بهره بگیرند. 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: فیلم‌های بسیار زیادی در ایران ساخته شده که قابلیت پخش بین‌المللی نیز داشته‌اند ولی متاسفانه بهره‌گیری از قرآن و آموزه‌های دینی در آن‌ها بسیار کمرنگ بوده است که برای این امر باید فرهنگ‌سازی انجام شود. 

حجت‌الاسلام محمدی گفت: در قرآن کریم بیش از 3 هزار سوژه فیلم قرآنی وجود دارد که فیلم‌سازان می‌توانند از آن بهره بگیرند در صورتی که متاسفانه بهره‌گیری از قرآن و آموزه‌های دینی دراین گونه تولیدات بسیار کمرنگ است. 

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه از جایگاه بسیاری بالایی برای به تصویر کشیدن مفاهیم قرآن کریم برخوردار است، بیان کرد: قطعا یک سریال 60 قسمتی یا 30 قسمتی نمی‌تواند یک سریال موفق باشد، در حالی که یک فیلم کوتاه 3 دقیقه‌ای تاثیر شگرفی می‌تواند بر روی بیننده بگذارد بنابراین ما می‌توانیم در فیلم‌های کوتاه خود از پیام‌های قرآن کریم استفاده کنیم.

 معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در جزء 30 خود که دارای 37 سوره است، در خصوص قیامت صحبت کرده و تصویرسازی بسیار زیبایی را از صحنه قیامت به صورت سوره‌های کوتاه به وجود آورده است.

 وی گفت: فیلم‌های قرآنی با بازتاب بسیار زیبایی در میان مردم روبه‌رو می‌شود و می‌توانیم با ساخت این‌گونه فیلم‌ها، فرهنگ قرآنی را در میان مردم ترویج داده و سبک زندگی قرآنی و راه‌های رسیدن به آن را در سطح جامعه نهادینه کنیم. 

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد:برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی تسنیم آیات می‌تواند اقدامی موثر در این زمینه انجام بدهد تا فیلم کوتاه قرآنی به صورت جدی ساخته و به مردم ارائه شود که امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های موثرتری از سوی هنرمندان برداشته شود.

 انتهای پیام/ح/خ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول