اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

برگزاری جشنواره یادمان ولایت اقدام هنرمندانه‌ای است

امام جمعه جیرفت گفت: برگزاری جشنواره سراسری یادمان ولایت اقدام فرهنگی بسیار ظریف و هنرمندانه‌ای است.

برگزاری جشنواره یادمان ولایت اقدام هنرمندانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین کنگره سراسری شعر یادمان ولایت در این شهرستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره سراسری یادمان ولایت اقدام فرهنگی بسیار ظریف و هنرمندانه‌ای است که جا دارد از دست‌اندرکاران برگزاری آن تقدیر و تشکر شود.

وی افزود: شعر یک پدیده هنری و انسان هم یک مخلوق هنری است و وقتی خداوند انسان را خلق کرد به خودش آفرین گفت، یعنی اینکه تمام عالم در انسان نهفته است و می‌توان گفت انسان یک عالم است، با توجه به اینکه انسان یک موجود هنری است، با هنر عجین شده است.

عسکری با بیان اینکه انسانی که معنای قرآن را می‌فهمد آن‌چنان مبهوت آن می‌شود که جز کلام خدا چیزی را نمی‌فهمد، تصریح کرد: انسان‌ها در مقابل شعر و هنر زانو می‌زنند و گاهی تأثیر یک شعر از کتاب به مراتب بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: یک شاعر با یک شعر می‌تواند در تاریخ جاودانه شود و در این راستا مصداق‌های فراوانی در طول تاریخ وجود دارد، شعر یک هنر جوششی و درونی است که بسیاری از افراد آن را ندارند که می‌توان از آن به عنوان یک آتشفشان درونی که فوران می‌کند تعبیر کرد که نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

امام جمعه جیرفت گفت: یک سری از اشعار بر مبنای معرفت‌ها استوار هستند که یک دفعه شاعر اندیشه درونی خود را بیان می‌کند و اندازه برداشت و ذوق شاعر است.

عسکری متذکر شد: کسانی که در باغ ولایت شعر می‌سرایند با استفاده از آیات و روایات جایگاه ولایت را بشناسند و آن وقت است که متوجه می‌شوند که آن شعر چقدر می‌تواند در جامعه غوغا به پا کند و تأثیرگذار باشد، شعرا باید جایگاه ولایت و امامت را بیش از این در آیات و روایات شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: اگر این سرمایه عظیم ولایت را با ذوق هنری و آیات و روایات تبیین کنیم آن وقت است که پی می‌بریم، چه‌قدر تأثیرگذار و ماندگار است.

انتهای پیام/80002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول