اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد

افزایش 3 درصدی اهداکنندگان خون مستمر نسبت به سال گذشته

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: میزان مراجعه‌ اهداکنندگان خون مستمر نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

افزایش 3 درصدی اهداکنندگان خون مستمر نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نیاز به فرآورده‌های سالم خونی امری همیشگی است که اهداکنندگان خون نقش اساسی را در تامین خون و فرآورده‌های سالم خونی ایفا می‌کنند.

با توجه به این‌که در ماه مبارک رمضان آمار اهداکنندگان خون به دلیل روزه‌داری مردم کاهش پیدا می‌کند، اهدای خون در این ماه در مقایسه با سایر ماه‌های سال بیشتر احساس می‌شود.

سازمان انتقال خون نیز در راستای تامین خون و فرآورده‌های سالم خونی تمهیداتی را در ماه مبارک رمضان اندیشیده تا پایگاه‌های انتقال خون در ساعات پس از افطار نیز پذیرای اهداکنندگان خون باشند.

مردم مومن استان قزوین همیشه در زمینه اهدای خون پیشتاز بوده‌اند به گونه‌ای که بر اساس آمارهای سازمان انتقال خون این استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 نفر در قزوین خون اهدا کرده‌اند.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام فریضه الهی اهدای خون است که انسان با اهدای آن زندگی دوباره‌ای را به هم‌نوع خود ببخشد.

 

  علی‌اکبر کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به ساعات فعالیت پایگاه‌های اهدای خون در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مراجعه‌کنندگان در شهرستان تاکستان و استان قزوین می‌توانند از ساعت 8:30 تا 12:30 به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: همچنین مردم استان قزوین برای اهدای خون می‌توانند از ساعت 19:30 تا 23:30 به پایگاه انتقال خون واقع در چهارراه طالقانی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: مردم در ماه مبارک رمضان قبل یا بعد از مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون باید میزان مصرف مایعات خود را افزایش دهند و سعی کنند تا میزان غذایی که مصرف می‌کنند، مغزی باشد.

کیانی عنوان کرد: مراجعه‌کنندگان اهدای خون از خوردن غذاهای چرب پیش از مراجعه به این پایگاه‌ها خودداری کنند.

این مسئول با بیان این‌که مراجعه‌کنندگان اهدای خون در ماه رمضان بعد از اهدای خون نباید در محیط‌های گرم و در آفتاب حضور داشته باشند، اظهار داشت: این افراد باید از میوه‌های آب‌دار و پرحجم مانند خیار و هندوانه استفاده کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان این‌که در چهار ماه نخست سال‌ جاری تاکنون 13 هزار و 56 نفر به پایگاه انتقال خون این استان مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد مراجعه‌کننده 9 هزار و 580 نفر موفق به اهدای خون در استان قزوین شدند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: از بین 9 هزار و 580 مراجعه‌کننده، 635 نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند که این میزان نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

کیانی با بیان این‌که از 13 هزار و 56 مراجعه‌کننده به پایگاه اهدای خون استان قزوین یک‌هزار و 637 نفر مربوط به شهرستان تاکستان است، عنوان کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده به پایگاه‌های انتقال خون این شهرستان یک‌هزار و 377 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار در شهرستان تاکستان 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان این‌که افرادی که بیشتر از دو بار در سال خون اهدا می‌کنند، اهدا کنندگان مستمر نامیده می‌شوند، تصریح کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده به پایگاه خون چهار هزار و 800 نفر آن‌ها را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهند.

کیانی افزود: میزان مراجعه‌ اهداکنندگان خون مستمر نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان این‌که در چهار ماه گذشته مصرف خون در بیمارستان‌های استان قزوین به 6 هزار و 500 واحد خون رسیده است، عنوان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به ارسال دو هزار و 500 واحد خون به استان‌های دیگر در چهار ماه نخست امسال عنوان کرد: این فرآورده‌های خونی به استان‌های تهران، گیلان و سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

بر اساس گزارشات، مردم استان قزوین با درک اهمیت تاثیر اهدای خون در سلامت فردی و اجتماعی و آثار معنوی آن، در تمام ایام سال حضوری چشمگیر برای اهدای خون دارند.

روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اهدای خون است تا با اهدای آن، ضمن بخشیدن زندگی دوباره به هم‌نوع خود، بهترین توشه را از این ماه پربرکت برای آخرت ذخیره کنیم.

انتهای پیام/77003/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول