اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان یزد:

ذخائر خونی در یزد مطلوب است/ مشارکت خوب مردم یزد در اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه هر سال در ماه رمضان، اهدای خون با افت مواجه می‌شد، گفت: امسال با مشارکت قابل توجه مردم یزد در اهدای خون در ماه مبارک رمضان، ذخائر خونی در یزد مطلوب است.

ذخائر خونی در یزد مطلوب است/ مشارکت خوب مردم یزد در اهدای خون

نقی تقوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در ماه مبارک هر سال با افت ذخائر خونی در استان مواجه می‌شدیم و این امر نگرانی‌هایی به دنبال داشت اما امسال وضعیت به نحوی است که نه تنها در هیچ‌یک از گروه‌های خونی با کمبودی مواجه نبودیم بلکه توانستیم نیاز استان‌های همجوار را نیز تامین کنیم.

وی این امر را مرهون مردم خیر استان یزد دانست و افزود: مردم یزد به ویژه در شب‌های قدر حضوری گسترده در پایگاه‌های انتقال خون داشتند و کل نیاز خونی استان یزد را تامین کردند.

تقوایی، اجرای برخی طرح‌ها از جمله طرح قرار مهربانی که با مشارکت انتقال خون و هلال احمر برگزار شد را نیز در تامین ذخائر خونی ماه مبارک رمضان در یزد بسیار تاثیرگذار دانست.

وی با بیان اینکه مردم یزد یکی از سالم‌ترین خون‌ها در کشور را دارند، بیان کرد: مردم دارالعباده این ویژگی مثبت را از نیازمندان به خون و بیماران دریغ نکردند و در هر فراخوان انتقال خون، حضوری گسترده در مراکز انتقال خون داشتند.

تقوایی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان، پایگاه‌های انتقال خون شیفت شب نیز داشته‌اند، یادآور شد: استقبال از این پایگاه‌ها بسیار خوب بود و حتی در برخی پایگاه‌های سیار مقطعی نیز خونگیری خوبی انجام شد.

وی گفت: از جمله این پایگاه‌ها، پایگاه موقتی بود که با همکاری دفتر امام جمعه میبد در این شهرستان برگزار شد و در یکی از شب‌های قدر، 60 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون یزد خاطرنشان کرد: خون دادن منافاتی با روزه‌داری ندارد و روزه‌داران می‌توانند با رعایت برخی موارد از جمله مراجعه در ساعات اولیه صبح، استفاده از دو وعده کافی افطار و سحر و .... برای خون دادن مراجعه کنند.

وی همچنین خواستار مشارکت بیشتر بانوان استان یزد در امر خداپسندانه اهدای خون شد.

تقوایی با بیان اینکه سه روز دیگر از ماه مبارک رمضان باقی مانده است، عنوان کرد: در این سه روز نیز همانند سایر شب‌های ماه مبارک رمضان، علاوه بر شیفت صبح و عصر که به طور دائم در پایگاه‌های انتقال خون دایر است، شیفت شب از بعد از افطار تا ساعت 11 شب در انتقال خون اردکان و انتقال خون میدان ابوذر یزد دایر و میزبان اهداکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول