اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اهداکنندگان سازمان انتقال خون استان اصفهان خبر داد

فشار خون بالا نخستین عامل معافیت افراد از اهدای خون

مدیر اهداکنندگان سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: فشار خون بالا، رفتارهای پرخطر، حجامت و اعمال جراحی به ترتیب از عواملی هستند که افراد را از اهدای خون معاف می‌کنند.

فشار خون بالا نخستین عامل معافیت افراد از اهدای خون

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدحسن طبیب‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو نوع معافیت در سازمان انتقال خون برای داوطلبان وجود دارد، موقت و دائم در نوع موقت پس از سپری شدن مدت زمانی که پزشکان برای فرد مشخص می‌کند فرد می‌تواند خون خود را اهدا کند، اما در نوع دائم فرد در هیچ زمانی مجاز به اهدای خون نیست.

وی تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل مصرف دارو و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری قلبی و کبدی، انجام خالکوبی و یا حجامت، ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی، فشار خون بالا و داشتن سابقه زردی و یرقان نمی‌توانند خون اهدا کنند.

مدیر اهداکنندگان سازمان انتقال خون استان اصفهان در خصوص شرایط اهدای خون اینگونه، بیان کرد: افراد برای اهدای خون باید حداقل 17 سال تمام و حداکثر 60 سال سن داشته باشند همچنین وزن 50 کیلوگرم و یا بیشتر داشته باشند، از سلامت کامل برخوردار باشند و رفتار پرخطر برای ابتلا به ایدز و هپاتیت نداشته باشند.

وی تأکید کرد: در بین افرادی که از اهداکنندگان مستمر هستند مردودین بسیار کمتر است زیرا فرد آگاهی و اطلاعات کافی دارد و در رمانی که شرایط اهدا را ندارد به مراکز اهدای خون مراجعه نمی‌کند.

انتهای پیام/63021/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول