اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل:

افزایش 50 درصدی اهدای مستمر خون در اردبیل / مشکل کاهش ذخیره خونی برطرف شده است

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت:‌ میزان اهدای خون به شکل مستمر در استان اردبیل 50 درصد افزایش یافته و این استان را به خوشنام‌ترین و فعال‌ترین پایگاه‌های انتقال خون کشور تبدیل کرده است.

افزایش 50 درصدی اهدای مستمر خون در اردبیل / مشکل کاهش ذخیره خونی برطرف شده است

فرامرز درگاهی همزمان با روز ملی اهدای خون در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اولین پایگاه انتقال خون کشور 39 سال پیش یعنی در سال 1335 افتتاح و راه‌اندازی شد و امروز با گذشت 39 سال از تاسیس پایگاه انتقال خون در کشور یک روند رو به رشد و جهشی را در توسعه مراکز انتقال خون در سطح کشور شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب این شتاب و جهش روز به روز بیشتر و دامنه‌دارتر شده است به طوری که امروز شاهد بکارگیری فناوری‌های نوین با تکیه بر نیروهای متخصص داخلی در عرصه خون و خونگیری هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با اعلام اینکه پایگاه انتقال خون کشورمان به عنوان مطرح‌ترین سازمان در دنیا شهرتی عام و جهانی پیدا کرده است، یادآور شد: سازمان انتقال خون کشورمان یکی از سازمان‌های مورد اعتماد و اطمینان جهانی است که ما در سطح جهانی و بین‌المللی قادر به ارائه خدمات و رفع نیازمندی‌ها در مواقع خاص هستیم.

درگاهی گفت:‌ پیشرفت‌های سازمان انتقال خون کشور از قاعده بکارگیری روش‌های نوین درمانی و استفاده از علوم و دانسته‌های روز دنیا برای درمان بیماران و ارتقای سطح سلامتی آنها مستثنی نبوده و با ایجاد تحولات شگرف در زمینه توجه به نیروی انسانی کار‌آمد، بکارگیری تجهیزات بسیار پیشرفته، اصلاح فرایند‌ها و ارزیابی مستمر عملکرد شاهد بالا رفتن سطح کیفی و کمی خدمات و محصولات و از همه مهمتر مشارکت آحاد مردم در تامین خون کافی و توجه به ایمنی و سلامت خون و فرآورده‌های آن است.

این مسئول عنوان کرد:‌ پایگاه انتقال خون استان اردبیل نیز سالانه با جمع‌آوری 30 هزار کیسه خون اهدایی مردم که همه ساله با یک افزایش 6 درصدی در این زمینه روبرو هستیم در خدمت هموطنان به ویژه بیماران نیازمند است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل افزود:‌ 50 درصد اهدای خون مستمر در استان اردبیل افزایش یافته و سبب شده است تا پایگاه انتقال خون استان به یکی از خوشنام‌ترین و پرکارترین ادارات در سطح کشور تبدیل شود.

استان اردبیل بی‌نیاز از خون و فرآورده‌های آن

درگاهی در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: سال‌هاست که استان اردبیل بی‌نیاز از خون و فرآورده‌های خونی به ارائه خدمات می‌پردازد و ما نیازی به واردات خون از سایر استان‌ها نداریم بلکه در برخی از مواقع نیز صادر کننده خون به سایر مناطق محسوب می‌شویم.

وی با اعلام اینکه خون و فرآورده‌های آن در داخل استان استحصال و فرآوری می‌شود، تصریح کرد: این اقدام اساسی را مدیون تلاش‌ها و کوشش‌های انجام شده در این حوزه و پیشرفت‌های بدست آمده هستیم.

افزایش 20 درصدی اهدای خون در شب‌های قدر در اردبیل

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با گرامیداشت روز اهدای خون ادامه داد: این روز متعلق به ایثارگرانی است که بی‌ادعا اهدای خون می‌کنند تا دردی از آلام بیماران و نیازمندان بکاهند که ما در گرامیداشت روز ملی اهدای خون همه ساله برنامه تجلیل و قدردانی از اهدا‌کنندگان خون داشتیم که امسال به دلیل تقارن با شب‌های قدر مراسم در همان محل پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون برگزار شده و از اهداکنندگان مستمر خون تقدیر و تجلیل خواهد شد.

درگاهی به استقبال گسترده مردم از عمل نیک اهدای خون در شب‌های قدر و احیا خبر داد و گفت:‌ مردم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند به طوری که یک جهش 20 درصدی را در اهدای خون در شب‌های قدر نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

این مسئول در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تاکید کرد: ما با این استقبال خوب مردم در اهدای خون در لیالی پرفضیلت قدر شاهد برطرف شدن مشکل کاهش ذخیره خونی در استان هستیم به طوری که شایسته است از تمام رسانه‌ها که به آگاه‌سازی مردم در این ایام اقدام کرده‌اند، قدردانی کنیم.

در حال حاضر و بر اساس آخرین اعلام سازمان انتقال خون از هر 1000 نفر حدود 22 نفر خون هدیه می‌کنند که با این اهدا سلامتی خود را تضمین می‌کنند.

انتهای پیام/62001/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول