اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتی خبر داد

اهدای بیش از 45 هزار سی سی خون توسط مردم خورموج

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتی از اهدای بیش از 45 هزار سی سی خون حیات‌بخش مردم خورموج به پایگاه سیار انتقال خون بوشهر خبر داد.

اهدای بیش از 45 هزار سی سی خون توسط مردم خورموج

اصغر بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: هر ساله در ماه مبارک رمضان با توجه به روزه‌داری اهداکنندگان خون، کاهش اهدای خون را شاهد هستیم که شب گذشته اتوبوس سیار انتقال خون استان در درمانگاه شهید الیاس احمدی حضور یافت که با استقبال خوب مردم روبرو شد.

وی ادامه داد: هرچند بیش از 270 نفر اهم از زن و مرد جهت اهدای خون خود به این درمانگاه مراجعه کردند، اما به لحاظ تنگی وقت موفق نشدیم از همه مراجعه‌کنندگان که جهت اهدای خون مراجعه کرده بودند، خون‌گیری کنیم.

بحرانی با بیان اینکه بیش از 270 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند، اذعان کرد: بیش از 90 نفر موفق شدند 45 هزار سی سی خون خود را اهدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت طرح ملی فشار خون در شهرستان دشتی به کجا رسید، ابراز کرد: مرحله دوم این طرح از دو شب گذشته با حضور در مساجد آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

بحرانی یادآور شد: طرح ملی فشار خون علاوه بر اینکه در این شب‌ها در مساجد و حسینیه‌ها ادامه دارد در روز عید فطر تعداد چهار اکیپ در کنار نمازگزاران حضور خواهند یافت و از افراد بالای 30 سال طرح ملی فشار خون را ادامه خواهیم داد.

حسن قایدی، یکی از اهداکنندگان خون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در ماه مبارک رمضان بیماران نیاز به خون دارند و ما وظیفه خود می‌دانیم تا شاید بتوانیم گوشه‌ای از نیازهای بیمارانی ‌که احتیاج به خون دارند را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: این کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم به افرادی که نیاز به خون دارند انجام دهیم، چراکه این حرکت باعث می‌شود تا فرهنگ ایثار و گذشت در بین همه اقشار جامعه اسلامی نهادینه شود.

محمود نعمه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی متذکر شد: در این ماه پرخیر و برکت از مردم نیز انتظار داریم که نیازمندان را چه با اهدای خون و نیازهای دیگر فراموش نکنیم، چراکه این افراد امروز نیاز به کمک‌های ما دارند و یقیناً اجر معنوی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی بیان داشت: در شهرستان دشتی این زمینه وجود دارد تا بتوانیم با مرکزیت خورموج حداقل یک پایگاه انتقال خون موقت راه‌اندازی کنیم و امیدواریم این آرزوی دیرینه ما برآورده شود. 

غلامرضا حاجیانی افزود: برای ساخت پایگاه انتقال خون خورموج زمینی در محل درمانگاه الیاس احمدی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در استان کمبود خون نیست، یادآور شد: برخی اوقات که نیازمند گروه خونی خاصی هستیم؛ با افرادی که با پایگاه انتقال خون بوشهر رابطه مستمر دارند، خون مورد نیاز را تأمین می‌کنیم.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول