اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 ماه نخست سال جاری صورت گرفت

اهدای خون 9580 نفر در قزوین

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در چهار ماه نخست امسال 9 هزار و 580 نفر در این استان موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون 9580 نفر در قزوین

علی‌اکبر کیانی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری تاکنون 13 هزار و 56 نفر به پایگاه انتقال خون این استان مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد مراجعه‌کننده 9 هزار و 580 نفر موفق به اهدای خون در استان قزوین شدند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: از بین 9 هزار و 580 مراجعه‌کننده؛ 635 نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند که این میزان نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

کیانی با بیان اینکه از 13 هزار و 56 مراجعه‌کننده به پایگاه اهدای خون استان قزوین یک‌هزار و 637 نفر مربوط به شهرستان تاکستان است، بیان کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده به پایگاه‌های انتقال خون این شهرستان یک هزار و 377 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اضافه کرد: این آمار در شهرستان تاکستان 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه افرادی که بیشتر از دو بار در سال خون اهدا می‌کنند، اهدا کنندگان مستمر نامیده می‌شوند، تصریح کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده به پایگاه خون چهار هزار و 800 نفر آن‌ها را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهند.

کیانی افزود: میزان مراجعه‌ اهدا کنندگان خون مستمر نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در چهار ماه گذشته مصرف خون در بیمارستان‌های استان قزوین به شش هزار و 500 واحد خون رسیده است، عنوان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به ارسال دو هزار و 500 واحد خون به استان‌های دیگر در چهار ماه نخست امسال اذعان کرد: این فرآورده‌های خونی به استان‌های تهران، گیلان و سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

کیانی با اشاره به ساعات پایگاه‌های اهدای خون در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مراجعه‌کنندگان در شهرستان تاکستان و استان قزوین می‌توانند از ساعت 8:30 تا 12:30 به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: همچنین مردم استان قزوین برای اهدای خون خود می‌توانند از ساعت 19:30 تا 23:30 به پایگاه انتقال خون واقع در چهارراه طالقانی مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: مردم در ماه مبارک رمضان قبل یا بعد از مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون میزان مصرف مایعات خود را افزایش دهند و سعی کنند تا میزان غذایی که مصرف می‌کنند مغذی باشد.

کیانی ادامه داد: مراجعه‌کنندگان اهدای خون از خوردن غذاهای چرب پیش از مراجعه به این پایگاه‌ها خودداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان اهدای خون در ماه رمضان بعد از اهدای خون در محیط‌های گرم و در آفتاب زیاد حضور نیابند، یادآور شد: آنان از میوه‌های آب‌دار و پرحجم مانند خیار و هندوانه استفاده کنند.

انتهای پیام/77002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول