اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان اهدای خون کردستان خبر داد

اهدای هزار و 800 واحد خون در ماه مبارک رمضان در کردستان

مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان گفت: مردم خیر و نوع دوست کردستان، در ماه مبارک رمضان با اهدای هزار و 800 واحد خون به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

اهدای هزار و 800 واحد خون در ماه مبارک رمضان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدسعید کریمیان با اعلام این خبر در حاشیه اهدای خون مردم قروه در بیمارستان شهید بهشتی این شهر انجام شد، گفت: این میزان خون برابر با 810 هزار سی سی خون است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر اهدای خون در شب‌های قدر در استان گفت: از این میزان خون اهدا شده، 700 واحد را مردم شهرستان‌های سنندج، بیجار، قروه و دهگلان در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست سوم ماه مبارک رمضان با حضور در پایگاه‌های ثابت و سیار خونگیری، اهدا کرده‌اند.

مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان افزود: اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه همه ساله اهدای خون در این ماه مبارک به یک سوم ماه‌های عادی کاهش می یابد، دلیل این امر را روزه‌داری افراد و نیز باور برخی به باطل شدن روزه عنوان کرد.

کریمیان در ادامه با اشاره به استقبال خوب مردم شهرستان‌های یاد شده در شب‌های قدر نسبت به اهدای خون گفت: در ماه مبارک رمضان امسال خوشبختانه کمبودی از نظر نیاز بیماران به خون پیش نیامد و کمبودهای مربوط به کاهش اهدای خون در شب‌های قدر جبران شد.

وی با سپاس از تمامی مردمی  که در این ماه به یاری سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند شتافتند، تصریح کرد: مردم استان کردستان، به ویژه مردم شهرهای قروه، بیجار و سریش‌آباد نقش ویژه‌ای در یاری‌رسانی بیماران خونی در این ایام ایفا کردند.

کریمیان با اشاره به ساعات خونگیری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سازمان انتقال خون استان از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 14 و همچنین ساعت 20:30 تا ساعت 23:30 آماده خونگیری از افراد است.

گفتنی است از ابتدای امسال تا کنون 10 هزار نفر برای اهدای خون در سراسر استان به پایگاه‌های خونگیری مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 9 هزار واحد خونی دریافت شده است

انتهای پیام/79009/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول