اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زکات استان زنجان خبر داد

فعالیت 44 مبلغ زکات در استان زنجان

رئیس اداره زکات استان زنجان از فعالیت 44 مبلغ زکات در سطح استان خبر داد.

فعالیت 44 مبلغ زکات در استان زنجان

حجت‌الاسلام احمد جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زکات دادن یکی از امور مهمی بوده که در دین اسلام تاکید بسیاری بر آن شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) همواره در پرداخت زکات پیشقدم بودند، افزود: آن بزرگواران اطرافیان را نیز به انجام این عمل حسنه سفارش می‌کردند.

رئیس اداره زکات استان زنجان با اشاره به اینکه کمیته امداد نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه در این زمینه و همچنین محرومیت‌زدایی و دستگیری از نیازمندان اقدام به اجرای طرح جمع‌آوری زکات می‌کند، اضافه کرد: سالانه اقدامات مختلفی در قالب طرح جمع‌آوری زکات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 روستای مشمول زکات در استان زنجان وجود دارد، افزود: همچنین برای تبلیغ و ترویج زکات نیز 44 مبلغ در استان فعالیت دارند.

جباری با اشاره به جمع‌آوری 14 میلیارد و 572 میلیون ریال زکات در استان زنجان اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 580 میلیون ریال بوده، افزایش چشمگیری یافته است.

وی با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده برای احداث 19 پروژه در استان زنجان هزینه شده است، افزود: همچنین 33 پروژه نیز از محل جمع‌آوری زکات مرمت شده است.

رئیس اداره زکات استان زنجان همچنین به هزینه‌کرد زکات برای تامین جهیزیه نوعروسان مددجو اشاره کرد و گفت: همچنین مبالغی نیز از این مبالغ در راستای کمک به معیشت مددجویان، درمان خانواده‌های زیرپوشش و ... هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول