اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان اعلام کرد:

پیش‌بینی جمع‌آوری 700 میلیون تومان زکات در دهگلان

امام جمعه دهگلان با اشاره به وضعیت مطلوب تولید گندم، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 700 میلیون تومان زکات از کشاورزان گندمکار این شهرستان جمع‌آوری شود.

پیش‌بینی جمع‌آوری 700 میلیون تومان زکات در دهگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا جمال جعفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان با قدردانی از استقبال کشاورزان دهگلانی در ادای فریضه الهی زکات اظهار کرد: اکنون در این شهرستان 110 عامل جمع‌آوری زکات وجود دارند که کار جمع‌آوری زکات در سطح روستاهای شهرستان دهگلان انجام می‌دهند

امام جمعه دهگلان ادای فریضه الهی زکات را توسط مسلمانان موجب کم شدن فاصله طبقاتی در جامعه دانست و افزود: امسال وضعیت تولید گندم در شهرستان مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 700  میلیون تومان زکات از کشاورزان گندمکار این شهرستان جمع‌آوری شود.

ماموستا جعفری تصریح کرد: سال گذشته 510 میلیون تومان زکات در شهرستان دهگلان جمع‌آوری شد که این رقم این شهرستان را در زمره یکی از شهرستان پیشرو در ادای فریضه الهی زکات قرار داد.

امام جمعه دهگلان همچنین در جمع نمازگزاران دهگلانی در مسجد جامع این شهر گفت: تاکنون 44 طرح در شهرستان دهگلان در زمینه عمران روستا، احداث غسالخانه، احداث، تعمیر و تجهیز مساجد و کارهای عام‌المنفعه اجرا شده است که برای اجرای این طرح‌ها 350 میلیون تومان از محل زکات شهرستان هزینه شده است.

وی گفت: از این مبلغ 140میلیون تومان آن معادل تشویقی دولت در کمک به روستاهای پیشرو در ادای زکات بوده است.

خطیب جمعه دهگلان در ادامه سخنان خود مومنان را به پرداخت زکات دعوت کرد و گفت: زکات تنها مربوط به مال نیست بلکه انسان موظف است زکات هر نعمت خدادادی را بپردازد.

امام جمعه  دهگلان منظور از زکات در بسیاری از آیات را شفقت و دلسوزی نسبت به خلق دانست و گفت: در بسیاری از آیات، زکات به معنای خاص نیست بلکه منظور از آن 2 اصل، یکی بندگی نسبت به خدا و دیگری شفقت و کمک و دستگیری از خلق خدا است.

ماموستا جعفری اضافه کرد: براساس سیاست‌های شورای زکات کشور امسال 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده مسلمانان در زمینه کمک به فقرا و نیازمندان هزینه می‌شود.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این شهر دهگلان با اشاره به در پیش بودن روز قدس با بیان اینکه امروز متناسب با شرایط حساس منطقه فریاد مسلمانان در روز همبستگی با مردم فلسطین رساتر خواهد بود.

امام جمعه دهگلان افزود: بیداری اسلامی جهان در پرتو راهپیمایی روز قدس و شعارها صورت گرفته است.

جعفری گفت: ملت قهرمان ایران امسال نیز همانند گذشته با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر حمایت از مظلومیت مردم فلسطین و نفرین وانزجارخود را از رژیم اشغالگر قدس وحامیان آنان اعلام خواهند کرد.

وی گفت: دشمنان اسلام و کشورهای خودفروخته قصد داشتند که مسئله فلسطین به دست فراموشی سپرده شود که امام راحل با دوراندیشی و نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس باردیگر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی را به جهانیان اعلام کرد.

انتهای پیام/79013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول