اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های نماز جمعه

امام جمعه ابهر خواستار گسترش فرهنگ زکات شد

امام جمعه ابهر خواستار گسترش فرهنگ زکات در جامعه شد.

امام جمعه ابهر خواستار گسترش فرهنگ زکات شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام دوم شیعیان جهان امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: به واقع این امام همام کریم اهل بیت است.

وی با اشاره به خصایص اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) گفت: همه باید با تبعیت از ائمه معصومین در راستای فلاحت و رستگاری حرکت کنیم.

خطیب جمعه ابهر در ادامه سخنان خود مومنان را به پرداخت زکات دعوت کرد و گفت: زکات تنها مربوط به مال نیست بلکه انسان موظف است زکات هر نعمت خدادادی را بپردازد.

وی با بیان اینکه هیچ نعمتی بی‌مسئولیت نیست، ادامه داد: انسان باید زکات هر چیزی را بپردازد و هر چیزی برای خود زکاتی دارد.

رحیمی با بیان اینکه زکات دانش، آموختن آن به دیگران است، تصریح کرد: انسان‌هایی نیز که متمول هستند و توانایی مالی دارند باید با پرداخت زکات و کمک به دیگران در این زمینه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه جمال خوب و زیبایی نیز زکات دارد، افزود: زکات زیبایی عفاف و حجاب است که باید در جامعه به آن تاکید کنیم.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما اساس و ریشه همه عبادات محبت اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: ولایت اهل بیت(ع) کلید حل همه مشکلات و گرفتاری‌ها است.

وی با بیان اهمیت ولایت فقیه در جامعه خاطرنشان کرد: امروز ما در سایه ولایت امام زمان(عج) به ولایت فقیه معتقدیم و راه حل همه مشکلات گوش دادن به فرمایشات این گوهر گرانبهای ایشان است.

رحیمی در ادامه به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرده و اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) به عنوان نخستین ام‌المومنین در قرآن مورد توجه قرار گرفته، به طوری که یازده امام از نسل او از طریق حضرت فاطمه (س) به وجود آمده و مصداق بارز کوثر هستند.

وی افزود: اموال و ثروت حضرت خدیجه (س) در ترویج فرهنگ اسلام بسیار موثر بود و وی توانست با اقدامات خود پیامبر گرامی اسلام را یاری کند.

انتهای پیام/2308/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول