اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم خبر داد

جمع‌آوری 2،5 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم از جمع‌آوری 2 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 2،5 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم

عمران صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از طرح‌های حسنه کمیته امداد که با هدف محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود، جمع‌آوری زکات است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات در راستای عمل به سنت‌های حسنه در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه انجام می‌شود، اضافه کرد: در آیات قرآنی و روایات دینی تاکید بسیاری به پرداخت زکات شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال 2 میلیارد و 446 میلیون و 100 هزار ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: این مبلغ در راستای برطرف کردن مشکلات خانواده‌های نیازمند و احداث پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بالا بودن مبلغ زکات جمع‌آوری شده با همکاری روحانیون صورت گرفته است، تصریح کرد: کمیته امداد نیز به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات از ظرفیت روحانیون در این زمینه استفاده می‌‌کند.

صفری با اشاره به برخی از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد در طول سال افزود: سالانه بیش از 45 طرح مشارکتی توسط این نهاد حمایتی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری صدقات نیز یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند است، تصریح کرد: طی سه ماه نخست امسال 423 میلیون و 602 هزار ریال کمک در قالب صدقات جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم تصریح کرد: مبلغ صدقات جمع‌آوری شده از محل صندوق‌های بزرگ تعبیه شده در معابر، صندوق‌های متوسط موجود در ادارات و همچنین صندوق‌های کوچک خانگی جمع‌آوری شده است.

وی همچنین به محل هزینه‌کرد صدقات نیز اشاره کرد و گفت: این مبالغ در راستای پرداخت وام‌های کارگشایی، تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، کمک به درمان خانواده‌های نیازمند و ... هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول