اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

برای تطهیر جامعه باید زکات بدهیم

فرماندار فردوس گفت: برای تطهیر زندگی و جامعه باید زکات پرداخت کنیم.

برای تطهیر جامعه باید زکات بدهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم دوشنبه ‌شب در گردهمایی روحانیت و عاملان زکات شهرستان فردوس اظهار کرد: پرداخت زکات به منظور آزمایش ثروتمندان است و اگر زکات به‌درستی پرداخت شود، هیچ فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند. 

وی افزود: علت بخیل بودن زمین و بروز بلاهایی نظیر خشکسالی و سرمازدگی عدم پرداخت زکات است، بنابراین باید این واجب الهی به درستی در جامعه اسلامی اجرا شود. 

فرماندار فردوس پرداخت زکات را سبب تطهیر زندگی فردی و جامعه دانست و تصریح کرد: در قرآن کریم، نماز و زکات همراه با یکدیگر آمده است و این نشانه اهمیت موضوع زکات است. 

رجبی‌مقدم با اشاره به اینکه امروز زکات در جامعه اسلامی ما مظلوم واقع شده است، یادآور شد: همه مردم به ویژه کشاورزان و دامداران منطقه باید نسبت به پرداخت زکات توجه زیادی داشته باشند چرا که نپرداختن زکات سبب عدم قبولی نماز و دیگر واجبات دینی انسان می‌شود. 

پرداخت زکات برای از بین بردن فقر کافیست

امام جمعه فردوس نیز گفت: پرداخت زکات برای از بین بردن فقر در جامعه کافی است و اگر زکات بدرستی پرداخت شود، فقر در جامعه ریشه‌کن می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی افزود: دین مبین اسلام یک دین کامل و جامع است و به همه نیازمندی‌های بشر توجه کرده است و اگر احکام دینی از متون اسلامی استخراج شود، تا ابد هیچ کمبودی در زندگی بشر وجود ندارد. 

وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی، تصریح کرد: پس از ظهور حضرت مهدی(عج)، مؤدیان آنقدر زکات جمع‌آوری می‌کنند که زکات از نیاز مردم زیاد می‌آید و اضافه بر نیاز می‌شود. 

در این مراسم از تعدادی از عاملان زکات که فعالیت مطلوبی در جمع‌آوری زکات در روستاها داشته‌اند، تجلیل شد. 

انتهای پیام/69007/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول