اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج و تبلیغ زکات انجام شد

اعزام 60 روحانی به 60 روستای اسدآباد

مدیر کمیته امداد امام خمینی اسدآباد گفت: با توجه به جمع‌آوری محصولات کشاورزی و در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات، 60 روحانی به 60 روستای شهرستان اسدآباد اعزام شدند.

اعزام 60 روحانی به 60 روستای اسدآباد

محمد نوشادی‌مقدم در حاشیه اعزام روحانیون به روستاها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه سال گذشته 350 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان اسدآباد جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: این میزان زکات جمع‌آوری شده برای 18 پروژه عمرانی در 18 روستا هزینه شده که هم‌اکنون در حال ساخت و یا تکمیل پروژه‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان جمع‌آوری زکات در سطح شهرستان به 500 میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی اسدآباد با اشاره به اینکه بیشترین زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته مربوط به روستای مزرعه‌بید است، تصریح کرد: حدود 60 میلیون تومان زکات در این روستا جمع‌آوری شده است.

نوشادی‌مقدم به جمع‌آوری زکات فطره توسط نهاد کمیته امداد شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: در این زمینه نیز 120 پایگاه جمع‌آوری زکات پیش‌بینی شده که از این تعداد 60 پایگاه در سطح شهر و 60 پایگاه در روستاهای این شهرستان برای جمع‌آوری زکات فطره ایجاد می‌شود.

*نهادینه کردن پرداخت زکات و وقف توسط روحانیون اعزامی

مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آیات و روایتی از قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) در خصوص پرداخت زکات اظهار داشت: در آیات قرآن آمده است که نماز و زکات مکمل و شرط قبولی یکدیگر هستند چرا که به همراه خواندن نماز پاکی روح و پرداخت زکات موجب پاکی مال و ثروت انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام موسی محبی با اشاره به اینکه علما و روحانیون در ماه مبارک رمضان به تبلیغ دین، احکام و ارزش‌های اسلامی می‌پردازند، افزود: تذکرات و جلسات توجیهی برای روحانیون برگزار شده است.

وی با تأکید بر نهادینه کردن پرداخت زکات تصریح کرد: روحانیون اعزامی به موضوع وقف و زکات خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است 60 روحانی با بدرقه مسئولان شهرستان اسدآباد به همراه دهیاران به روستاهای این شهرستان اعزام شدند.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول