اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات آبپخش:

1.5 میلیارد ریال زکات در آبپخش جمع‌آوری شد

دبیر ستاد زکات آبپخش گفت: 1.5 میلیارد ریال زکات نقدی و جنسی در آبپخش جمع‌آوری شد.

1.5 میلیارد ریال زکات در آبپخش جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید حمید موسوی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی کارگروه ترویج فرهنگ زکات آبپخش اظهار داشت: یکی از نیازهای مشروع اجتماعی بهره‌مندی از حداقل زندگی و زدودن فقر از جامعه است.

دبیر ستاد زکات آبپخش خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام به همه ابعاد زندگی اجتماعی توجه داشته و با طرح زکات به عنوان یک واجب مالی به این خواست مشروع پاسخ صریح داده است و وجوب زکات را از ضروریات دین شمرده است.

موسوی، فرهنگ‌سازی در زمینه زکات را امری مهم دانست و بیان داشت: در سال‌های گذشته اقدامات وسیع و گسترده‌ای به‌منظور ترویج فرهنگ زکات در جامعه صورت گرفته و شاهد رشد چشم‌گیر جمع‌آوری زکات در منطقه آبپخش بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: فعالیت ستاد احیاء زکات بخش آبپخش در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای افزایش داشته و با مقایسه آماری میزان جمع‌آوری زکات در هشت سال گذشته متوجه می‌شویم زکات آبپخش در سال‌های اخیر با سرعتی بالا سیر صعودی داشته است.

این مسئول، تدابیر دولت را گامی مهم در فرهنگ‌سازی زکات عنوان کرد و اذعان داشت: سیاست‌ها و تدابیر دولت خدمتگزار در راستای اختصاص معادل مبلغ زکات موجب بهبود وضعیت جمع‌آوری زکات و توجه بیشتر مردم به پرداخت زکات می‌شد.

دبیر ستاد زکات آبپخش عنوان کرد: در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش با جمع‌آوری 1.5 میلیارد ریال زکات نقدی و جنسی رتبه دوم جمع‌آوری زکات در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است و این امر افتخاری بزرگ برای مردم آبپخش است.

موسوی یادآور شد: هم‌اکنون ستاد احیای زکات کمیته امداد آبپخش در تمامی مناطق روستایی و شهری عوامل تبلیغ‌کننده و ترویجی زکات دارد و در سال‌های گذشته همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش نیز در این امر موثر بوده است.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول