اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد

مشارکت شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر در ترویج زکات

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از مشارکت شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر در ترویج زکات خبر داد.

مشارکت شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر در ترویج زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی کارگروه ترویج فرهنگ زکات آبپخش اظهار داشت: احیای سنت‌های الهی و تلاش برای اجرای دستورات اسلام از مهم‌ترین اهدافی است که حکومت اسلامی برای آن تلاش می‌کند و تمامی مسئولان باید در این مسیر تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام کامل‌ترین دین و روش برای زندگی انسان‌هاست و راه خیر و سعادت در زندگی دنیوی و اخروی را به انسان‌ها نشان داده و آنها را برای دستیابی به سعادت و سربلندی راهنمایی کرده است.

موسوی بیان داشت: اسلام به تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان‌ها توجه داشته و در تمامی موارد برنامه‌ای جامع و کامل از طریق قرآن کریم و دستورات الهی در اختیار انسان‌ها قرار داده و ما موظف به انجام این برنامه‌ها هستیم.

وی با اشاره به جنبه اقتصادی زکات اضافه کرد: یکی از فرایض مهم اسلامی که در سال‌های اخیر توجهات فراوانی به آن شده مساله زکات است که در واقع یکی از ابعاد و جنبه‌های اقتصادی دین مبین اسلام برای رفع فقر و نیازمندی در جوامع انسانی است.

این مسئول اذعان داشت: پرداخت زکات سبب توانمندسازی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه می‌شود و اختلافات طبقاتی پوچ و دست ساخته انسان‌ها را از بین می‌برد و زمینه‌ساز برابری و برادری انسان‌ها در جامعه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: اعتقاد دارم تمامی دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی به‌دلیل ماهیت کاری که دارند باید در بحث ترویج زکات مشارکت و همکاری کنند.

وی ابراز داشت: حدود 50 نماینده نخلداران در مناطق مختلف آبپخش با شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر همکاری دارند و آمادگی این امر را داریم که با همکاری ایشان حلقه ترویجی فرهنگ زکات را در این شرکت تشکیل دهیم.

موسوی با اشاره به پتانسیل‌های بالای آبپخش در بحث زکات تصریح کرد: آبپخش از قطب‌های مهم تولید خرمای کشور محسوب می‌شود و وجود بالغ بر یک میلیون اصله نخل پتانسیل و ظرفیت بالایی در بحث زکات برای این منطقه به‌وجود آورده است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته نیز این شرکت با تمام توان ستاد احیای زکات آبپخش را یاری رسانده و همواره در فعالیت‌های ترویجی زکات حضوری موثر و پررنگ داشته است.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول