اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان عنوان کرد

ضرورت نهادینه‌شدن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه

امام جمعه دهگلان پرداخت زکات را مایه آرامش درونی انسان‌ها دانست و بر اجرای اقدامات لازم در خصوص نهادینه‌شدن فرهنگ زکات تاکید کرد.

ضرورت نهادینه‌شدن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا جمال جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان با بیان اینکه قرآن پس از ایمان به خدا، به موضوع انفاق، بخشش و صدقه توجه وی‍ژه‌ای کرده است، تصریح ‌کرد: این نشان از جایگاه ویژه زکات و تاثیرات بسیار مهم آن در جامعه است.

وی با بیان اینکه قرآن هنگام وصف مردم نیک‌منش و شایسته کردار و رستگار این جهان و آن جهان مراحل سه‌گانه‌ای را برای رشد و شکوفایی معنوی و پیشرفت اخلاقی و انسانی آنان ترسیم می‌کند، افزود: پذیرش حقیقت، باور حقیقت و عمل به حقیقت از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم چنین افرادی است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت کنندگان زکات و کسانی که در رعایت حقوق اقتصادی دیگران دقیق‏اند به این مراحل سه‌گانه‌ رشد و تکامل یکی پس از دیگری دست یافته و از دیدگاه خدا و قرآن مردمی نیک‌منش و شایسته کردار هستند.

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: برپا داشتن نماز، ادای زکات و تأمین حقوق مالی و اقتصادی قشر آسیب‏‌پذیر جامعه، دعوت به ارزش‏های معنوی و رعایت مقررات و هشدار از قانون‌گریزی و هنجارشکنی از ویژگی‌های بارز حکومت‌های از دیدگاه قرآن است.

جعفری با اشاره به اینکه این چهار ویژگی مهم اساس اصلاح منش، اخلاق قضایی و دیگر ابعاد زندگی فردی و اجتماعی است، ادامه داد: هر جامعه و انسانی که این چهار اصل اساسی را داشته باشند، همه عوامل رشد و رستگاری را داراست.

وی اذعان داشت:‌ تمام ویژگی‌هایی که یک حکومت الهی دارد در انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد و وجود این نظام الهی موجب ترویج بسیاری از معروفات نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان شده است.

وی افزود: اگر فرهنگ زکات در رفتار مردم نهادینه شود، هیچ ‌کس این فریضه الهی را ترک نخواهد کرد.

امام جمعه دهگلان نقش رسانه‌ها را در احیا و ترویج زکات در کشور بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها اعم از شنیداری، تصویری و نوشتاری باید در راستای احیای زکات اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اعلام اینکه سال گذشته این شهرستان یکی از شهرستان برتر در ادای فریضه الهی زکات بوده است خاطرنشان کرد: مردم متدین و با ایمان این شهرستان امسال نیز هم مانند سال‌های قبل شورای زکات شهرستان را یاری خواهند داد.

وی گفت: اکنون در تمام روستاهای تابعه شهرستان عاملین زکات تعیین شده و مشغول کار جمع‌آوری زکات هستند که مردم باید با آنها همکاری کنند.

وی گفت سال گذشته 422 میلیون تومان زکات در شهرستان دهگلان جمع آوری شد که نشان از مقید بودن مردم این شهرستان به دستورات الهی است.

ماموستا جعفری در ادامه اطعام ایتام و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد بسیار ارزشمند است که مردم باید در این بخش هم همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/79013/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول