اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان:

فقط کمیته امداد مجاز به استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری فطره است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: امسال فقط کمیته امداد مجاز به استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره است.

فقط کمیته امداد مجاز به استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری فطره است

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امسال با عنایت به اینکه متولی فریضه زکات در کشور طبق حکم مقام معظم رهبری و حکم مصوب قانون مجلس شورای اسلامی، شورای زکات در استان‌ها و شهرستان‌ها به ریاست ائمه محترم جمعه است که دبیرخانه این شورا در کمیته امداد مستقر است.

وی در ادامه با اشاره به بخشنامه واصله از وزارت کشور در خصوص ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه و تشکیل هیئت نظارت در این زمینه (استانداری، کمیته امداد، بهزیستی و نیروی انتظامی استان زنجان)، تصریح کرد: صدور مجوز برای حضور سازمان‌های حمایتی و موسسات عام‌المنفعه در جمع‌آوری زکات از طریق این هیئت و پس از بررسی کارنامه عملکرد موسسات صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: موسساتی که مجوز جمع‌آوری زکات را از هیئت نظارت دریافت می‌کنند، تنها در مکان‌های اعلامی و هماهنگ شده با هیئت نظارت حضور خواهند داشت.

این مسئول به پیگیری‌های مجدانه معاونت امور اجتماعی استانداری زنجان در راستای هماهنگ‌سازی موضوع و همچنین ابلاغ این تصمیم به موسسات اضافه کرد: در حال حاضر نیز موسساتی که تصمیم به جمع‌آوری زکات فطره دارند، باید تا دوازدهم ماه رمضان درخواست خود را به منظور فعالیت در محلی که مستقر خواهند شد، به مراجع ذیربط اطلاع داده و نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

حسنلو عنوان کرد: پس از بررسی درخواست‌ها در صورت حصول شرایط، تا بیستم رمضان مجوز مربوط برای فعالیت موسسات صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی موظف است، با افراد و موسساتی که خارج از شرایط یاد شده فعالیت می‌کنند برخورد کند، متذکر شد: از مردم استان نیز درخواست می‌شود، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را به نیروی انتظامی محل اطلاع دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان به اهداف جمع‌آوری زکات به این شکل نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای یکسان‌سازی کمک‌های مردمی، رفع محرومیت، کمک به خانواده‌های نیازمند و همچنین پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول