اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل:

توسعه فرهنگی با نگاه عدالت‌محورانه متوازن انجام شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: توسعه فرهنگی در دولت آینده باید با نگاه عدالت‌محورانه انجام شود تا از هرگونه تصمیم‌گیری شتاب‌زده ممانعت شود.

توسعه فرهنگی با نگاه عدالت‌محورانه متوازن انجام شود

نادر سقا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: انتظاری که در بحث توسعه فرهنگی از دولت آینده داریم، حرکت براساس الویت‌ها و برنامه‌ریزی صحیح و مدون است، به طوری که در این مسیر از ظرفیت فکری و نگاه درست کارشناسان و متولیان دلسوز این حوزه بهره‌گیری شود.

وی با اعلام اینکه توسعه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و حتی سیاسی بدون نگاه توسعه‌ای به بخش فرهنگ بی‌معنا و فاقد ارزش است، خاطرنشان کرد: هر چقدر بودجه و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی تقویت شود، به همان نسبت دستاورد و ثمره کار مطلوب‌تر می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ما از دکتر روحانی انتظار داریم که نگاه عدالت‌محورانه همراه با توازن به تمام زیرمجموعه‌های فرهنگی را در نظر گرفته و وزیری دلسوز و آینده‌نگر و با برنامه انتخاب کند تا در دولت آینده معضلات و مشکلات فرهنگی که سال‌هاست انباشته شده است، رفع شود.

سقا یادآور شد: در حوزه مساجد و تقویت برنامه‌های فرهنگی انتظار ما این است که محوریت توسعه فرهنگی و دینی مساجد باشد چرا که هیچ مجموعه و مرکزی به گستردگی مساجد نمی‌تواند دربرگیرنده مبانی ارزشی و دینی و فرهنگی باشد.

این مسئول مساجد را بهترین مکان برای به فعلیت رسیدن ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و دینی توصیف کرد و بیان داشت: باید روح اصلی که همان کارکرد فرهنگی و تربیتی است، به مساجد بازگردد تا همه بتوانند با بهره‌گیری از اعتبارات و ظرفیت‌های موجود به تقویت این حوزه بیش از گذشته کمک کند.

استقبال استان‌های دیگر از پوستر آداب حضور در مسجد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با یادآوری اینکه کانون‌های مساجد در بحث تبلیغی و ترویجی اقدامات مؤثر و کارآمدی را انجام داده است، افزود: ‌یکی از این اقدامات مثبت تهیه پوستر آداب حضور در مساجد است که به تیراژ تمامی مساجد استان تهیه و توزیع شده است.

سقا با اشاره به استقبال 15 استان کشور از این پوستر تبلیغی و ترویجی تصریح کرد: این استان‌ها از ما درخواست کردند تا در این زمینه فایل مورد نظر را ارسال کنیم تا آنها نیز بتوانند این پوسترها را طراحی و نصب کنند.

وی از فعالیت 10 نشریه به صورت تخصصی در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: این نشریات به صورت رایگان در بین اعضا‌ و کانون‌ها توزیع می‌شود که بیشتر موضوعات بر محوریت آنها برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در پایان سخنان خود از نشست‌های تخصصی حجاب و عفاف در پنج کانون با مشارکت 250 نفر از بانوان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر در اکثر مساجد استان اردبیل و به همت کانون‌های فرهنگی هنری برنامه‌های ویِژه رمضان در حال اجرا است.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول