اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد خبر داد

آغاز فعالیت 30 کانون مساجد با محوریت کودکان در مشهد

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد از آغاز فعالیت 30 کانون مساجد با محوریت کودکان در مشهد خبر داد.

آغاز فعالیت 30 کانون مساجد با محوریت کودکان در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد فخراکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در هیئت امنای فرهنگسرای کودک و آینده، شناسایی و اولویت‌بندی مسئله کودکان مشهدی، احترام توام با محبت نسبت به دیگران مورد توجه قرار گرفته و این موضوع محور تدوین فعالیت‌های امسال فرهنگسرا شده است.

وی افزود: همچنین 30 کانون کودک از آغاز ماه مبارک رمضان در مساجد مناطق 13 گانه شهر مشهد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد خاطرنشان کرد: مساجد زیادی متقاضی اجرای طرح فعالیت مساجد با محوریت کودکان بودند بنابراین در چند مرحله و بر اساس اعمال یک سری شاخص‌ها همچون، موقعیت جغرافیایی مسجد در منطقه، اختصاص فضای فیزیکی مناسب برای برگزاری مراسم و برنامه‌های کانون، دارا بودن حداقل 50 مخاطب کودک برای برگزاری برنامه و معرفی یک نفر فعال فرهنگی با شاخص‌هایی همچون آشنایی با تکنیک‌ها و مهارت‌های ارتباط موثر با کودکان برای انتخاب مساجد در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، از لیست 200 مسجد فعال که ظرفیت ایجاد کانون را داشتند، توسط کانون کودک مساجد باشگاه شهریاران کودک بررسی به عمل آمد که از این بین 60 مسجد به مرحله نهایی رسیدند.

فخراکبری تصریح کرد: از بین 60 مسجد نهایی شده نیز 30 مسجد دارای شاخص‌های ایجاد و راه‌اندازی کانون کودک مساجد بودند که با در نظر گرفتن پراکندگی جغرافیایی و با هدف پوشش تمام نقاط شهر انتخاب شدند.

وی گفت: در حال حاضر در تمام مناطق شهرداری مشهد حداقل یک کانون کودک مسجد وجود دارد و در برخی مناطق نیز تعداد کانون‌های کودک بیشتر از دیگر مناطق است است.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد یادآور شد: بر اساس گستردگی مناطق شهرداری مشهد، منطقه سه شهرداری با چهار مسجد دارای بیشترین تعداد کانون کودک مسجد است.

وی عنوان کرد: خدمات کانون در غالب برنامه‌های متنوع و به صورت برنامه‌های هفتگی در هر مسجد برگزار می‌شود و کودکان مجاور مسجد می‌توانند هفته‌ای یک بار از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/70001/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول