اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد همدان خبر داد

تجهیز 280 کانون مساجد همدان به کتابخانه مخزن‌دار

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از تجهیز 280 کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد استان به کتابخانه مخزن‌دار خبر داد.

تجهیز 280 کانون مساجد همدان به کتابخانه مخزن‌دار

هادی فیض‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف جذب نوجوانان و جوانان به مساجد تأسیس شدند، اظهار داشت: کانون‌ها در طول سال و در مناسبت‌های مختلف، متولیان برگزاری کلاس‌های احکام، عقیدتی، فرهنگ و هنری هستند.

وی به فعالیت 440 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان همدان اشاره کرد و افزود: بیش از 60 هزار نفر از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌ها در فصل تعطیلات استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با محوریت نسل نوجوان و جوان را دو ماهه اعلام کرد و گفت: هر انسانی زمانی را فارغ از هر کاری برای خود دارد که اگر مفید و کیفی مورد بهره‌برداری قرار نگیرد هنجار به ناهنجار مبدل خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی کلاس‌های فرهنگی و هنری متناسب با شرایط مخاطبان این مراکز در طرح اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: داستان‌نویسی، خوشنویسی، نقاشی و هنرهای تجسمی با حضور استادان مجرب و خبره در کانون‌ها آموزش داده می‌شود.

فیض‌منش اضافه کرد: اگر ما بتوانیم در کانون‌ها هنرمندان متعهدی در حوزه مسجد تربیت کنیم، این گروه در آینده کشور تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رصد و به آنها کمک‌های مالی در قالب کتاب قرآن، میز، قفسه، صندلی و... داده می‌شود.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان داشت: در کنار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کتابخانه‌های مخزن باز نیز در حوزه کتاب و کتابخوانی به مخاطبان خود خدمات‌دهی دارند.

وی از تجهیز 280 کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد استان به کتابخانه مخزن‌دار خبر داد و اشاره کرد: کتابخانه‌های کانون مساجد دارای کتاب‌های متنوع و متشکل از بخش‌های مخزن، قرائت خانه  و سالن مطالعه است.

فیض‌منش در خصوص خدمات ارائه شده به مسئولان کانون‌ها با بیان اینکه مدیران کانون مساجد سربازان فرهنگی هستند، تصریح کرد: مدیران ما در این مراکز معنوی مشتاقانه و بدون هیچ چشمداشتی کاملاً افتخاری فعالیت دارند.

وی برنامه‌های تشویقی خود را برای فعالان کانون‌ها مانند اردوهای آموزشی، بیمه مدیران و کتابداران و... عنوان کرد و گفت: 54 نفر از فعالان کانون‌های مساجد استان در مرحله نخست بیمه شدند و بیمه 54 نفر دیگر نیز در دست اجراست.

انتهای پیام/89010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول